دست داشتن مهاجم سابق بارسلونا در کلاهبرداری 111 میلیون یورویی

دست داشتن مهاجم سابق بارسلونا در کلاهبرداری 111 میلیون یورویی

پایگاه خبری فوتبالی - مارک اوورمارس بازیکن اسبق بارسلونا در کشور هلند مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، مدیر ورزشی آژاکس به عنوان مشاور ارز مجازی "ایکس پوز پروتکل" است که در بهار 2021 رشد قابل توجهی داشت اما بعد از آن نابود شد و به هزاران جوان هلندی ضربه زد. ارزش این کلاهبرداری به 111 میلیون یورو می رسد.

در حقیقت به نظر می رسد که کل ماجرای این ارز مجازی یک کلاهبرداری بزرگ بوده است. شرکت "ایکس پوز" از شخصیت های معروف شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسرها استفاده می کرد تا این ارز مجازی را تبلیغ کند و مشتریان خود را وادار می کرد تا افراد بیشتری را جذب کنند. بدین ترتیب ارزش این ارز مجازی در ماه می به شکل شگفت انگیزی افزایش پیدا کرد.

در روز 25 می 2021 ، مارک اوورمارس هم تصمیم گرفت که با شرکت ایکس پوز همکاری کند و در حقیقت نام بازیکن اسبق بارسلونا در وبسایت این شرکت به عنون "مشاور اجرایی" ثبت شده است. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این پرونده مشخص نیست اما بعد از اعلام نام اوورمارس به عنوان عضو جدید شرکت، ارزش ارز مجازی "ایکس پوز" در عرض 48 ساعت سه برابر شد. اما در روز 28 می 2021 و سه روز بعد از این ماجرا ارزش ایکس پوز به تدریج کمتر و کمتر شد و 20 هزار نفر تقریبا کل سرمایه ای که برای این ارز پرداخته بودند را از دست دادند. در آن زمان باشگاه اژاکس اعلام کرد که اوورمارس صرفا نقش مشاور را داشته و نقشی در این پرونده نداشته است اما حالا به نظر می رسد که تحقیقات در مورد بازیکن اسبق بارسلونا توسط ماموران قضایی هلند پیگیری می شود.

4125