علی کفاشیان: اساسنامه فوتبال باید ۱۶ سال پیش اصلاح می‌شد

علی کفاشیان: اساسنامه فوتبال باید ۱۶ سال پیش اصلاح می‌شد

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس سابق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بند یک اساسنامه این فدراسیون باید ۱۶ سال پیش اصلاح می‌شد، گفت: برای جلوگیری از حذف تیم‌های ایرانی از آسیا باید دولت و مجلس قدم جلو بگذارند.

به گزارش فوتبالی، علی کفاشیان با اشاره به شرایط فعلی فوتبال ایران گفت: شرایط خوبی است. از یک رکود کرونایی بیرون آمده‌ایم. تیم ملی که دغدغه اصلی فدراسیون است، وضعیت خوبی دارد. الان باید تدارک خوبی انجام شود. باید اول آسیا و بهترین باشیم و در مسابقات جهانی نتیجه بگیریم. این پتانسیل را داریم.

وی درباره بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال (نهاد عمومی غیر دولتی) و اختلاف این فدراسیون با مجلس برای اصلاح این بند، (نهاد غیر دولتی) خاطرنشان کرد: این بند از ۱۶ سال پیش که خودم در فدراسیون بودم باید اصلاح می‌شد. بارها این را -به مجلس- بردیم ولی اقدامی نشد. مجلس باید این تعامل را انجام بدهد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تاکید کرد: نماینده مجلس نماینده مردم است و این تغییر اساسنامه به نفع است؛ هم می‌تواند در سطح جهانی مشکلاتمان را حل کند و هم در داخل دیگر نیاز نیست دولت بالای سر فوتبال باشد. مجمع فدراسیون یک دولت فوتبالی است و می‌تواند خودش را اداره کند.

کفاشیان که در حاشیه مراسم تشییع پیکر محمدرضا یزدانی خرم با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: اگر بخواهیم مثل گذشته عمل کنیم بازهم حذفمان می‌کنند. یکسری موارد مثل اساسنامه فدراسیون فوتبال و این موارد را باید دولت و مجلس پا پیش بگذارند و قوانین را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: یکسری قوانین هم برای حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها مثل حق پخش، مالکیت و… را دولت باید قدم جلو بگذارد. یزدانی خرم بیش از ۱۵ سال در والیبال بود و اثراتش را گذاشت و زحمت کشید. اینکه مدیری بیاید یک سال باشد و تغییر کند، نفر بعد تا بیاید ببیند چه خبر است او هم باید برود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اگر بنده در فوتبال قدم‌هایی برداشتم به خاطر این بود که هشت سال رئیس بودم. ثبات مدیریت باید در باشگاه‌ها باشد و این به نفع فوتبالمان است.

7474