ادعای فتح‌الله‌زاده: اسب سواری دلیل قهرمان نشدن استقلال در فصل اول لیگ برتر

ادعای فتح‌الله‌زاده: اسب سواری دلیل قهرمان نشدن استقلال در فصل اول لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل قهرمان نشدن استقلال در اولین دوره لیگ برتر مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، استقلالی در حالی در اولین فصل لیگ برتر نتوانست قهرمان شود که اگر از بازی آخرش مقابل ملوان در انزلی، یک امتیاز هم می‌گرفت، می‌توانست با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد اما شکست شاگردان مرحوم پورحیدری در انزلی، با برد پرسپولیس مقابل فجر سپاسی در تهران همراه شد تا جام قهرمانی به قرمزها برسد.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال که در آن مقطع مدیرعامل این باشگاه بود، در بخشی از مصاحبه‌اش با روزنامه خبرورزشی به دلیل قهرمان نشدن استقلال اشاره کرده و گفته است:" یک حرکت غیر حرفه‌ای موجب از دست رفتن کاپ قهرمانی اولین دوره رقابت‌های لیگ برتر شد. ما برای بازی به انزلی رفته بودیم و روز قبل از مسابقه تعدادی از بازیکنان استقلال اسب سواری کردند. سوارکاری فشار بسیار زیادی به کشاله ران می‌آورد و همین مسئله موجب شد بازیکنان ما مقابل ملوان دچار مشکل شوند و بازی را ببازیم. همان اسب سواری یک کاپ قهرمانی از استقلال گرفت."

بعد از قهرمان نشدن استقلال بود که منصور پورحیدری به همکاری‌اش با استقلال خاتمه داد. فتح‌الله‌زاده درباره این موضوع هم توضیح داده و گفته است:" مشکل منصورخان در آن مقطع فنی نبود بلکه چند بازیکن با ایشان مشکل داشتند و به همین خاطر ترجیح داد در آن مقطع از استقلال جدا شود تا تیم لطمه نبیند."

1984