نگاهی به رویارویی‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان؛ رقیب بی‌برد

نگاهی به رویارویی‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان؛ رقیب بی‌برد

پایگاه خبری فوتبالی -استقلال این هفته به مصاف نفت در مسجدسلیمان می‌رود؛ تیمی که هرگز نتوانسته در تاریخ لیگ برتر آبی‌ها را شکست بدهد.

به گزارش فوتبالی، نفت البته بعد از 4 شکست پیاپی برابر استقلال، در 2 فصل اخیر موفق شده ترمز آنها را در مسجدسلیمان بکشد و با مساوی یک یک به امتیاز برسد. 6 برد و 2 مساوی برای استقلال در لیگ برتر برابر نفت به دست آمده و آنها یک بار هم موفق به شکست دادن نفتی‌ها در جام حذفی شده‌اند.

* لیگ 14

  استقلال در هر 2 بازی رفت و برگشت موفق به شکست دادن نفت شد. مرد اصلی هر دو بازی هم آرش برهانی بود. او گلی نزد ولی هر 3 گل استقلال را ساخت. در بازی رفت، شهباززاده و قاضی گل زدند و تک گل بازی برگشت به نام رضا عنایتی نوشته شد. در هر 2 بازی هم امیر قلعه‌نویی روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت.

* لیگ 18

  بازهم استقلال موفق به دبل کردن نفت در لیگ شد آنهم با حضور وینفرد شفر روی نیمکتش در هر 2 بازی. بازی رفت در مسجدسلیمان به نام پدیده‌های تازه‌وارد و جوان آبی‌ها نوشته شد. استقلال این بازی را 2 یک برد با گل‌هایی که صیادمنش و قایدی زدند. این اولین گل قایدی برای استقلال بود. صیادمنش درخشش خودش را با دادن پاس گل به قایدی تکمیل کرد. 

البته تیم شفر وقتی با 2 گل جلو افتاد، خیلی زود دست به عصا شد چون زکی‌پور دقیقه 47 کارت قرمز گرفت. در بازی برگشت هم استقلال با گل علی کریمی روی پاس و حرکت زیبای ایسما برنده شد.

* لیگ 19

  بالاخره نفت موفق به گرفتن امتیاز از استقلال شد. البته مهمترین نکته هر 2 رویارویی این فصل با نفت، مصدومیت دیاباته بود. این بازیکن هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت مصدوم و تعویض شد. با این دو مصدومیت هم بازی هفته بعد یعنی دربی را از دست داد. بازی رفت در مسجدسلیمان با تساوی یک یک به پایان رسید. قایدی بازهم گل زد و البته اسماعیلی با اشتباه داور بازی از زمین اخراج و دربی را از دست داد. در این بازی، استراماچونی سرمربی آبی‌ها بود. در بازی برگشت، فرهاد مجیدی برای اولین بار روی نیمکت استقلال نشست و آبی‌ها با گلزنی مطهری و قایدی، کامبک زدند و باخت یک صفر خانگی را تبدیل به برد 2 یک کردند. گل‌سازهای استقلال اسامی عجیبی داشتند: میلاد زکی‌پور و مسعود ریگی. داور این بازی حمید حاج ملک بود که این فصل هم بازی دو تیم را در هفته پانزدهم سوت می‌زند.

* لیگ 20

  این بار ترمز استقلال در مسجدسلیمان کشیده شد و نفت دومین تساوی را هم از استقلال گرفت. آنها البته در این بازی، گل نزدند چون این کار را حسین حسینی برای‌شان کرد. گل مساوی استقلال با ضربه سر غفوری زده شد که یکی از 2 پاس گل بابک مرادی با پیراهن آبی بود. در بازی برگشت، تیم مجیدی با یک گل نفت را برد. تک گل این بازی را سبحان خاقانی زد که گل شماره 900 استقلال در تاریخ لیگ برتر بود. 

سوژه اصلی رویارویی‌های دو تیم در این فصل، محمود فکری بود: سرمربی استقلال در بازی رفت و سرمربی نفت در بازی برگشت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی