گزارش ویژه/ مربیان آبی و سرخابی‌ها؛ فرش قرمزِ آبی

گزارش ویژه/ مربیان آبی و سرخابی‌ها؛ فرش قرمزِ آبی

 پایگاه خبری فوتبالی- 6 نیمکت لیگ بیست و یکم (با فاکتور گرفتن از فرهاد مجیدی) به مردانی تعلق دارد که جزو مربیان آبی محسوب می‌شوند.

به گزارش فوتبالی، این مربیان آبی در این فصل، تفاوتی عجیب در روند نتیجه‌گیری برابر استقلال و پرسپولیس داشته‌اند. به جز نکونام که در روز بازی فولاد و پرسپولیس جایی روی نیمکت اهوازی‌ها نداشت، 5 مربی دیگر تنها 6 امتیاز به پرسپولیس دادند شامل یک باخت (منصوریان) و 3 مساوی و یک برد. برابر استقلال اما این 5 نفر (با احتساب رای کمیته انضباطی) تنها صاحب 2 امتیاز شده و 11 امتیاز را به حساب استقلال واریز کردند. نکونام هم به مجیدی باخت تا استقلال در نیم فصل اول از جدال با بازیکنان سابقش صاحب 14 امتیاز از 6 بازی شود و تنها نتواند رسول خطیبی و علیرضا منصوریان را شکست بدهد. این آمار نشان می‌دهد دلیل شادی هواداران استقلال از خبرهای تاییدنشده درخصوص برگشت محمود فکری به لیگ برتر، چیست!

* امیر قلعه‌نویی 

 روی نیمکت گل‌گهر توانست هم از استقلال، مساوی بگیرد و هم از پرسپولیس. استقلال در سیرجان، گلی نزد و گلی هم نخورد و پرسپولیس در خانه برابر گل‌گهر یک یک کرد. اما نکته این دو بازی، باگنامای گابنی است که برابر استقلال بود و جلوی پرسپولیس بازی نکرد. با او، گل‌گهر به استقلال 3 امتیاز داد و از پرسپولیس یک امتیاز گرفت.

* جواد نکونام 

برابر پرسپولیس در هفته اول این فصل روی نیمکت نبود هرچند تفاوتی هم نداشت چون نکونام سرمربی فقط به پرسپولیس در لیگ برتر باخته بود. او البته قدرت اصلی‌اش برابر استقلال بود که این بار جواب نداد و فولاد در آزادی مغلوب سوپرگل مهدی‌پور شد. البته جواد نکونام در بهمن ماه و در دیدار سوپرجام باید به مصاف پرسپولیس برود. نکونامی که فصل پیش، جام حذفی را از استقلال گرفت.

* داود سیدعباسی 

 عجیب‌ترین مورد سرخابی‌ها در این فصل؛ شهرخودرو با سیدعباسی در مشهد از هر دو تیم در ورزشگاه ثامن میزبانی کرد: از استقلال 3 گل خورد و باخت ولی ترمز پرسپولیس را کشید و موفق به گرفتن امتیاز از آنها شد. سید عباسی سالهایی در استقلال بود و البته در اواخر فوتبالش، سر از پرسپولیس هم درآورد.

* رسول خطیبی 

اگر گل میثم مجیدی نبود، اینجا پرسپولیس متضرر اصلی می‌شد. پرسپولیس در اراک به آلومینیوم باخت ولی استقلال به هر زحمتی که بود با امتیاز این شهر را ترک کرد. البته استقلال جلو بود و اگر در دقایق پایانی بیشتر می توانست بازی را کنترل کند، می توانست حالا دو امتیاز بیشتر داشته باشد و با پرسپولیس 5 امتیاز اختلاف!

* علیرضا منصوریان 

تنها مثال نقض بین مربیان آبی برابر سرخابی‌ها؛ صنعت نفت در آزادی به پرسپولیس باخت ولی در آبادان برابر استقلال خوش‌شانس بود و درنهایت صاحب یک امتیاز خانگی شد. علیرضا منصوریان برای بازی مقابل استقلال انگیزه اش بیشتر از بازی مقابل پرسپولیس بود. در هر حال او طوری از استقلال رفت که هواداران استقلال، حالا حالا دلشان برای او تنگ نمی شود، همانطور که برای محمود فکری تنگ نمی شود!

* رضا عنایتی 

روال عادی مربیان آبی برابر گل‌محمدی و مجیدی؛ هوادار در همان هفته اول به استقلال باخت ولی نقطه عطفش در این فصل برابر پرسپولیس رقم خورد در بازی‌ای که درنهایت دو دو مساوی به پایان رسید. هوادار تیم عجیب و غریبی است درست مثل آب و هوای بارانی.  

گزارش از رسول خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

6641