فلاحت‌زاده: مدافعان استقلال باید سختکوش‌تر و دقیق‌تر باشند/ مقصران حذف از آسیا خیانت کردند

فلاحت‌زاده: مدافعان استقلال باید سختکوش‌تر و دقیق‌تر باشند/ مقصران حذف از آسیا خیانت کردند

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع پیشین استقلال، محرومیت سرخابی‌های پایتخت و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را خیانتی به ورزش و فوتبال کشورمان می‌داند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، فرشاد فلاحت‌زاده درباره برتری 3 بر 2 استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت:‌ با توجه به شرایط روانی ناشی از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال یکی از سخت‌ترین بازی‌هایش را پشت سر گذاشت. با این حال بازیکنان امتیازات کامل بازی را گرفتند و تیم را در صدر جدول نگه داشتند. بچه‌ها فعل خواستن را صرف کردند و دوندگی خوبی داشتند.
وی با انتقاد از مدافعان استقلال تصریح کرد: بازیکنان در بخش دفاعی مغرور شده بودند و مدافعان تیم باید سختکوش‌تر، خشن‌تر و با دقت بیشتری بازی کنند. سیاوش یزدانی که در هفته‌های اخیر از او تعریف می‌کردیم، در دقایق ابتدایی اشتباهی کرد که نزدیک بود تبدیل به گل شود. اگر او در صحنه گل مس بیشتر دقت می‌کرد، می‌توانستیم توپ را دفع کنیم. تیم زمانی به موفقیت می‌رسد که گل نخورد و برد یک بر صفر، بهتر از برد 3 بر 2 است.

مدافع پیشین استقلال با اشاره به اهمیت بسته نگه داشتن دروازه اظهار داشت: تیمی که گل بخورد، شخصیتش پایین می‌آید و در دیدارهای بعدی دچار تزلزل می‌شود. با این حال با تعویض‌هایی که مجیدی انجام داد، به تیم مس فشار آمد و بهترین دفاع، همان حمله‌ای بود که استقلال انجام داد. گل سوم استقلال هم حاصل فشار و تمرکز بالای قاسمی‌نژاد بود.

فلاحت‌زاده در خصوص تأثیر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در انگیزه بازیکنان تیم گفت: اگر من هم بازیکن بودم، شرایط روانی خوبی برای بازی نداشتم. وقتی یک بازیکن جوان یا خارجی وارد تیم می‌شود، با خود می‌گوید امسال خودم را در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهم تا به لیگ‌های خارجی بروم. بازیکنانی چون قایدی را داشتیم که چنین شرایطی داشتند و برخی بازیکنان خارجی استقلال هم به سطوح بالاتری رسیدند.

وی با انتقاد از عاملان حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: این اتفاق، خیانتی به فوتبال و ورزش ایران بود و رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان باید مقصران را شناسایی کنند. خنده‌دار است که پیش از شروع مسابقات حذف شویم. فوتبالی‌ها باید جلو بیایند و سیاست را از فوتبال جدا کنند. امسال که تمام شد؛ برای سال آینده باید مشکلات را حل کنیم. انگیزه ما در جوانی این بود که به مسابقات آسیایی برویم، مقامی بیاوریم و سپس در تیم ملی بازی کنیم. امیدوارم انگیزه بازیکنان استقلال کم نشود.

6641