۳ تیم در حال فاصله گرفتن در صدر/ ملوان و شکست ناپذیری در لیگ یک

۳ تیم در حال فاصله گرفتن در صدر/ ملوان و شکست ناپذیری در لیگ یک

پایگاه خبری فوتبالی- هفته سیزدهم رقابتهای لیگ یک در حالی پشت سر گذاشته شد که ملوان با پیروزی خفیف و خانگی توانست صدرنشینی‌اش در این مسابقات را حفظ کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، هفته سیزدهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور با ادامه صدرنشینی ملوان پشت سر گذاشته شد و این اتفاق در حالی افتاد که مس کرمان و استقلال خوزستان دیگر مدعیان این فصل هم با پیروزی برابر حریفان خود این هفته را پشت سر گذاشتند.
ملوان در دیداری نزدیک و با گلی دیر هنگام میهمان خود شمس آذر قزوین را شکست داد تا جمع امتیازاتش را به ۲۷ رسانده و همچنان صدر جدول را در اختیار داشته باشد. مس کرمان با یک گل میزبانش ویستا توربین تهران را شکست داد تا موقعیتش در رده دوم جدول را با ۲۶ امتیاز حفظ کرده و استقلال خوزستان هم توانست در اهواز میهمانش شهرداری آستارا را با نتیجه ۲ بر یک شکست داده تا این تیم هم با ۲۵ امتیاز در رده سوم قرار گیرد.

۳ تیم ملوان، مس کرمان و استقلال خوزستان که با ۲۷، ۲۶ و ۲۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم جدول حضور دارند، تاحدودی تکلیف کورس صدرنشینی را مشخص کرده و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی نیم فصل به عنوان مهم‌ترین گزینه‌های قهرمان نیم فصل مطرح شده‌اند.

در کورس دوم بالای جدول خیبر خرم آباد با ۲۳ امتیاز بهترین شرایط را داشته و نزدیک ترین تیم به کورس بالای جدول است. خیبر که با ۲۴ گل بهترین خط حمله لیگ یک را در اختیار دارد، دو برابر تیم صدرنشین گلزنی کرده اما به دلیل گل‌های نسبتاً زیادی که دریافت داشته (۱۷ گل) امتیازات کمتری نسبت به ۳ تیم بالای جدول کسب کرده است.

خوشه طلایی و آرمان گهر هم از تیم‌های خوب این فصل هستند که با ۲۲ و ۲۱ امتیاز در تعقیب خیبر در کورس دوم بالای جدول قرار دارند و در انتظار لغزش تیم‌های بالاسری خود برای رسیدن به پله‌های بالاتر در جدول می‌باشند.

در پایین جدول هم همچنان دو تیم بدون پیروزی ماشین سازی و شاهین شهرداری بوشهر به چشم می‌خورند که با ۴ و ۵ امتیاز فاصله زیادی تا تیم‌های بالاسری خود دارند و نزدیک ترین تیم به آنها استقلال ملاثانی با ۱۲ امتیاز است تا این ۳ تیم فعلاً با خطر سقوط به لیگ دسته دوم مواجه باشند.

ماشین سازی با آمار عجیب ۳۱ گل خورده در ۱۳ بازی به طور متوسط به ازای هر ۳۵ دقیقه بازی یک گل دریافت کرده‌اند تا ضعیف‌ترین عملکرد را در فاز تدافعی داشته باشند و شاهین بوشهر نیز با زدن ۶ گل در ۱۳ بازی به طور متوسط هر ۱۹۵ دقیقه یک بار موفق به گلزنی شده است.

در هفته چهاردهم این رقابت‌ها ملوان مدعی باید در خوزستان با تیم پایین جدولی و در معرض سقوط استقلال ملاثانی دیدار کند که این بازی در معادلات بالا و پایین جدول مهم و تعیین کننده است.

استقلال خوزستان و مس کرمان دیدار مهمی را مقابل هم انجام می‌دهند و می‌توان این بازی را که دیدار بین تیم‌های دوم و سوم جدول است را مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم دانست. خیبر خرم آباد هم که نیم نگاهی به رسیدن به رده سوم جدول دارد می‌تواند با استفاده از فرصتی که دیدار مستقیم مس کرمان و استقلال خوزستان در اختیارش قرار می‌دهد، در صورت پیروزی خانگی برابر شاهین بوشهر پایین جدولی جهش خوبی در جدول داشته باشد.

دیدارهای هفته چهاردهم لیگ دسته اول فوتبال کشور به صورت همزمان روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه برگزار می‌شود.

6641