لیگ قهرمانان 2022، باز هم به صورت متمرکز

لیگ قهرمانان 2022، باز هم به صورت متمرکز

پایگاه خبری فوتبالی- روزنامه الاتحاد مدعی شد که نسخه بعدی لیگ قهرمانان آسیا باز هم به صورت متمرکز برگزار شده و از سال 2023 این پیکارها مجددا سیستم رفت و برگشتی برگزار می شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، روزنامه الاتحاد امارات در مطلبی به نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال های 2022 و 2023 پرداخت. طبق ادعای این روزنامه، نسخه بعدی لیگ قهرمانان همچون سال 2021 به صورت متمرکز و هر گروه در یک کشور برگزار می شود و از سال 2023 این پیکارها به صورت سیستم رفت و برگشتی برگزار خواهد شد.

 در گزارش روزنامه الاتحاد آمده است: مذاکرات بین فدراسیون های کشورهای آسیایی و AFC درباره تاریخ مناسب برای آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 ادامه دارد که در این دوره از رقابت ها، سهمیه کشورها نسبت به دوره سال 2021 بدون تغییر مانده اما کرسی های کشورها برای نسخه سال 2023 تغییرات زیادی داشته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال بازگرداندن سیستم برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت در مرحله گروهی با اصلاحات مورد انتظار در نسخه سال 2023 است که قرار است از سپتامبر همان سال (شهریور 1402) آغاز می شود و در ماه می 2024 (اردیبهشت 1403) به پایان می رسد.

 البته این تغییرات برای دو دوره بعدی این پیکارهاست اما در رقابت های لیگ قهرمانان پیش رو، مسابقات مجددا به صورت متمرکز برگزار می شود بدین معنا که همچون نسخه قبلی، هر گروه به میزبانی یک کشور به انجام برسد و انتظار می رود که مرحله گروهی این مسابقات از 11 تا 27 می (21 اردیبهشت تا 6 خرداد 1401) برگزار شود چرا که این تاریخ پیشنهادی بین اکثر اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته شده است.

 کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط میزبانی گروه‌ها در لیگ قهرمانان را به فدراسیون‌هایی که مایل به انجام این کار هستند، ابلاغ کرده بود و کشورهایی توسط AFC انتخاب شدند که کمترین میزان ممنوعیت و قرنطینه ها را بابت شیوع ویروس کرونا اعمال کرده و بیشترین اقدامات احتیاطی و پزشکی مناسب را اتخاذ کرده بودند. انتظار می رود که کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر بیشترین آمادگی را برای میزبانی مجدد گروه‌ها در ماه می آینده داشته باشند ضمن اینکه درخواست های میزبانی مرحله گروهی از اواخر فوریه تا اوایل مارس (اسفند 1400) ارسال خواهد شد.

منابع ویژه در کنفدراسیون فوتبال آسیا از ادامه رایزنی ها در مورد سایر پیشنهادات برای برگزاری مسابقات در نسخه 2023 خبر دادند که از جمله آنها می توان به افزایش تعداد بازیکنان خارجی اشاره کرد. ضمن اینکه تاریخ راه اندازی تقویم جدید برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، بزرگترین تغییر این بازی هاست.

 پیش از این، مسابقات همگام با تقویم شرق آسیا برگزار می شد و تیم ها در بین دو فصل، در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می کردند ولی از سال 2023 این تقویم اصلاح شده و همگام با تقویم اروپایی برگزار می شود. این سیستمی است که با حمایت گسترده فدراسیون های فوتبال عربستان و امارات به تصویب رسیده است.

۴۱۵۴