صالحی: رای امروز صرفا درباره اعمال کسر نتایج در جدول مسابقاتی بود

صالحی: رای امروز صرفا درباره اعمال کسر نتایج در جدول مسابقاتی بود

پایگاه خبری فوتبالی- رییس کمیته استیناف درخصوص درخواست تجدیدنظرخواهی باشگاه گل گهر سیرجان به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا صالحی، رییس کمیته استیناف درخصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه گل گهر سیرجان نسبت به رای صادره از طرف کمیته انضباطی در مورد بازیکن غیر مجاز این باشگاه گفت: این پرونده شامل دو بخش است، یک بخش مربوط به تجدیدنظرخواهی برای اصل موضوع و بخش دیگر مربوط به درخواست باشگاه برای صدور دستور موقت بابت جلوگیری از اعمال کسر نتایج در جدول مسابقات تا زمان صدور رای قطعی از طرف کمیته استیناف است.

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور همکاران در کمیته استیناف برگزار کردیم و به مطالعه پرونده پرداختیم. از آنجاییکه صدور دستور موقت فوریت دارد، نسبت به این قسمت از پرونده رسیدگی‌ها انجام شد. در ماده 100 از مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است که اگر این دستور موقت خسارت جبران ناپذیری را ایجاد کند از صدور آن باید ممانعت شود.

رییس کمیته استیناف در ادامه اظهار داشت: به هرحال نظر سازمان لیگ بر این بوده که طبق سنوات گذشته اگر کسر امتیازی وجود دارد، بنابر مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال قبل از صدور حکم قطعی از سمت مرجع بالاتر آن را در جدول اعمال کنند. الان دیگر ضروریتی در این وضوع وجود ندارد که در اجرای این دستور موقتی که درخواست شده، مجددا اقدام سازمان لیگ را احاطه دهیم، چراکه در چند هفته آینده نسبت به اصل موضوع رسیدگی انجام و حکم مقتضی صادر خواهد شد. ضمن اینکه اعمال یا عدم اعمال خسارات جبران ناپذیری وارد نمی‌کند، هرچند که در رایی که صادر کردیم قید شد که ای کاش این اتفاقات باتوجه به وضعیت حاکم بر مسابقات و تاثیرات روحی و روانی برای تیم‌های منتفع یا متضرر پرهیز شود، اما در نهایت مقررات قانونی است که باید انجام می‌شد.

صالحی در پایان گفت: در هر حال پرونده برای اصل رسیدگیدرخواست تجدیدنظرخواهی مفتتوح است و در هفته آینده جلسه ای با دعوت طرفین جهت استماع اظهارات برگزار خواهد شد و انشاله تلاش می‌کنیم در کارها جهت صدور حکم نهایی تسریع داشته باشیم.

۴۱۵۴