گزارش روز؛ بررسی قرض های میلیاردی صدری برای پرسپولیس؛ درآمدزایی معکوس!

گزارش روز؛ بررسی قرض های میلیاردی صدری برای پرسپولیس؛ درآمدزایی معکوس!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا سرپرست باشگاه پرسپولیس از زمان حضورش در این باشگاه  درآمدزایی کرده است؟

به گزارش فوتبالی، پاسخ این سوال نمی تواند مثبت باشد. از زمان حضور مجید صدری در باشگاه پرسپولیس حدود یک‌سال می‌گذرد و و صدری سعی کرده مشکلات مالی پرسپولیس را ولو موقت حل کند. این موقتی حل کردن یعنی روش قرض گرفتن!

او که در هیات مدیره جانشین رسول‌پناه شد تا به عنوان رییس هیات مدیره قرمزها کار خود را آغاز کند در بدو ورود به این باشگاه و در حالی که پرسپولیس با پرونده بودیمیر و خطر جریمه‌های بعدی فیفا روبه رو اما توانست از طریق ارتباطاتی که در شرکت‌های مخابراتی داشت با گرفتن قرض( اما بدون لحاظ جریمه دیرکرد) نسبت به پرداخت طلب مهاجم کروات اقدام کند.

در زمان حضور صدری، پرسپولیس با شرکت آتیه داده پرداز به عنوان کارگزار قرارداد داشت و از مبلغ 110 میلیارد قرارداد کارگزار تنها 28 میلیارد تومان باقی مانده بود اما صدری در ادامه به عنوان بازوی فعال سمیعی در باشگاه از ارتباطاتش نهایت استفاده را برد و بخش عمده‌ای از مشکلات مالی قرمزها را حل کرد.

با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها مبلغی بیش از 3 میلیون دلار به عنوان پاداش و درآمد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در 2 فصل گذشته از ای اف سی طلب دارند صدری به پشتوانه این مبلغ توانسته از منابعی که در اختیار داشته مبالغی را به عنوان قرض در اختیار بگیرد.

روزنامه فرهیختگان در شماره امروزش به این نکته اشاره کرده که صدری چه مبلغی را کانال‌های مختلف وارد باشگاه پرسپولیس کرده است.

برخی از این مبالغ در زمان مدیرعاملی سمیعی اما از کانال صدری وارد حساب قرمزها شده مثل دریافت 30 میلیارد تومان توسط سمیعی از همراه اول که صدری اعلام کرد قرار بوده بازگشت آن به شکل ارائه خدمات باشد و پرسپولیسی‌ها در بخشی از بازی های خود با تبلیغ این اپراتور روی پیراهن این تیم به نوعی این بدهی را تسویه کردند. 

دریافت 8 میلیارد از اسپانسر تیم استقلال که صدری آن را یک افتخار برای خود تلقی کرده، دیگر رقمی است که صدری قبل از انتخابش به عنوان سرپرست پرسپولیس، وارد خزانه این باشگاه کرد. 

صدری در فصل جدید و پس از انتخابش به عنوان سرپرست مدیرعاملی قرمزها اقدام به انتخاب کارگزار جدید پرسپولیس کرد و توانست یک قرارداد 660 میلیارد تومانی هم با کارگزار این فصل به امضا رسانده که اگر از رقم 360 میلیارد تومان حاصل از حق‌پخش تلویزیونی فاکتور بگیریم او توانسته از طریق قرارداد با اسپانسر تا اینجا مبلغ 300 میلیارد تومان به درآمد باشگاه پرسپولیس اضافه کند. 

صدری همچنین در ابتدای فصل‌جاری هم مبلغ 20 میلیارد تومان وام از بانک گردشگری جهت پرداخت به بازیکنان دریافت کرد که جمع ارقام دریافتی در این فصل به 440 میلیارد تومان می‌رسد. دریافت 15 میلیارد تومان از اوانو دیگر پولی است که در دوران سرپرستی صدری وارد حساب پرسپولیس شده است.

او همچنین با پیگیری‌هایی که از با کمک وزارت ورزش و جوانان انجام شد توانست مبلغ 22 میلیارد دیگر را برای پرداخت به گابریل کالدرون و دستیارش از یکی از صندوق های خیریه تامین کند که هر چند انتقادهای زیادی به این کار وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس وارد شد اما یکی از بزرگترین چالش‌های قرمزها در 2 سال گذشته، بعد از چند ماه حل شد.

در واقع بخش زیادی از مبالغی که صدری وارد باشگاه پرسپولیس کرده است به صورت قرض بوده اما صدری به پشتوانه پول بلوکه شده پرسپولیس در ای اف سی این کار را انجام داده و به شیوه معکوس درآمدزایی کرده است. باشگاه پرسپولیس امیدوار است پولهای بلوکه شده اش در ای اف سی پس از توافق احتمالی در وین، آزاد شود تا قرضهایش را بدهد اما نه هنوز زمان توافق مشخص است  و نه زمان آزاد شدن پولهای بلوکه شده پرسپولیس!

7655