عبور فرهاد از آتش با اسب سیاوش ...

عبور فرهاد از آتش با اسب سیاوش ...

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال حالا با تکیه بر فرماندهی مدافع ملی‌پوش خود در آستانه ثبت یک رکورد جدید و بالاتر از آن کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، استقلال حالا با تکیه بر فرماندهی مدافع ملی‌پوش خود در آستانه ثبت یک رکورد جدید و بالاتر از آن کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است که باید در ادامه ببینیم این عملکرد کم‌نظیر تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

رفتار توأم با اعتمادبه‌نفس فرهادِسرمربی

هر هفته که می‌گذرد با اعتمادبه‌نفس بیشتری در نشست‌های خبری حاضر می‌شود، و به انواع و اقسام سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

بعضا حتی مدیر رسانه‌ای نسبت به برخی از سوالات خارج از عرف واکنش نشان می‌دهد، اما مجیدی هر بار پس از چنین واکنشی رو به محمد نوری فر می‌کند و از او می‌خواهد اجازه دهد سوالات مطرح شود و در ادامه هم می‌گوید: "من اینجا هستم تا به همه سوالات جواب دهم."

او حالا آن‌قدر جرئت پیداکرده که حتی پس از نمایش ضعیف تیمش، تمام تقصیرات را نه در ظاهر بلکه به شکلی واقعی، به گردن بگیرد و اجازه ندهد گزندی به بچه‌ها وارد شود.

قصد توضیحات اضافه نداریم، اما با توجه به گذشت 12 هفته از شروع لیگ، باید گفت مجیدی در ابعاد فنی و اخلاقی و رفتاری در عرصه مربیگری رشد کرده است ضمن آنکه نتایج به‌دست‌آمده نیز تا به اینجا، مؤید همین مطلب است.

مجیدی در آخرین نشست خبری‌اش پیش از بازی مقابل فولاد برخلاف رویه‌ای که در تمام این سال‌ها همواره دنبال کرده است، اقدام به تعریف از یک بازیکن خاص کرد و او را لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضوری مؤثرتر از همیشه در اردوهای ملی دانست.

محبوبیت در استقلال با لباس زرد سپاهان

سیاوش یزدانی یا به قول فرهاد دکترِ، این روزهای خط دفاعی استقلال از آن دسته از بازیکنانی است که جایگاهش را در بین هواداران استقلال، پیش از گرفتن اولین عکس با لباس آبی‌رنگ پیدا کرده است. 

سیاوش اولین گام‌های حضورش را در استقلال در میکسدزون آزادی پس از پایان آن دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان برداشت، آنجا که در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص جو ملتهب سکوهای آزادی گفت: من با توجه به وضعیت وخیم هواداران سپاهان در ورزشگاه آزادی به همه تماشاگران پرسپولیس تذکر می‌دهم که به اصفهان نیایند و اِلا خون به پا می‌شود" هرچند او ثانیه‌هایی بعد از بیان این جملات در پاسخ به این سؤال که "آیا این صحبت‌ها یک تهدید است" گفت:" من فقط از سر دلسوزی این حرف‌ها را می‌زنم" اما دیگر فایده‌ای نداشت و او به سرلیست سیاه قرمزهای پایتخت ورود پیدا کرد و بالطبع محبوب آبی‌ها شد.

پاگشا به استقلال با قراردادی دوساله 

سیاوش یزدانی به‌عنوان اولین خرید استقلال در پنجره نقل و انتقالاتی پس از تعیین سرمربی ایتالیایی در تابستان 98 با قراردادی دوساله به استقلال پیوست تا نفر اول خط دفاعی سینیور استراماچونی باشد.

شاید جالب باشد اگر بدانید که برخلاف آنچه امروز تصور می‌شود، سیاوش به‌جز دیدار مقابل ماشین‌سازی، سایپا و پارس جنوبی جم از مجموع 13 بازی که استراماچونی هدایت استقلال را بر عهده داشت در 10 دیدار در ترکیب ثابت خط دفاعی استقلال به میدان رفت و بازی‌های خوبی را هم به نمایش گذاشت. این در حالی است که بعد از هفته 13 و رفتن استراماچونی و برهه دوم حضور مجیدی، یزدانی تا پایان لیگ، تنها در 2 بازی دیگر توانست استقلال را در لیگ نوزدهم همراهی کند و عملاً نتوانست آن ثبات لازم را به‌عنوان یک مدافع طراز اول به منصه ظهور بگذارد، آن‌هم بازیکنی که در فصل قبلش 26 بازی برای سپاهان به میدان رفته بود.....

آغاز مصدومیت‌ها تا پایان دوران فکری

لیگ هجدهم با نایب‌قهرمانی استقلال به پایان رسید تا یزدانی در اولین دیدار استقلال در لیگ بیستم از شماره 4 خود رونمایی کند. او در کنار عارف غلامی زوج خط دفاعی محمود فکری را در برتری 2 بر 0 مقابل مس رفسنجان تشکل داد، اما درست در اولین تمرین پس‌ازاین دیدار از ناحیه همسترینگ پای راست احساس درد کرد تا علاوه بر اینکه دیدار حساس و جنجالی مقابل فولاد را از دست بدهد (حاشیه‌های آن دیدار یکی از دلایل اصلی اخراج محمود فکری از استقلال بود) 9 دیدار دیگر را هم از سکوها به تماشا بنشیند.

دکتر استقلال دو بازی در هفته‌های 13، 14 به‌طور کامل مقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی به میدان رفت، اما بازهم در هفته 15 مقابل تیم سابقش سپاهان دست محمود فکری خالی گذاشت. او در دقیقه 59 به علت عود کردن همان درد کهنه، از بازی خارج شد تا در هفته بعدی و آخرین تجربه فکری در اولین دیدار دور برگشت مقابل مس رفسنجان نتواند به او کمک کند.

عصر جدید سیاوش در اپیزود سوم فرهاد

فکری با تمام آرزوهایش، استقلال را با ناراحتی هرچه‌تمام‌تر ترک کرد تا یک‌بار دیگر فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال معرفی شود. در ابتدا تصور می‌شد تجربه ناموفق همکاری فرهاد و سیاوش در لیگ قبلی و پایان قرارداد او باعث می‌شود که او به یکی از پیشنهاد‌هایش جواب مثبت بدهد اما گویا او فارغ تمام مباحث مالی کارنکرده‌ای داشت و ترجیح داد دو فصل دیگر با استقلال تمدید کند تا فصل جدیدی را در فوتبالش رقم بزند.

شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما خیلی جالب است اگر بدانید سیاوش یزدانی در تمام 14 بازی باقیمانده لیگ بیستم پس از خروج محمود فکری به‌علاوه 7 بازی در لیگ قهرمانان و 12 بازی در لیگ بیست و یکم (تا به امروز) و 5 بازی در جام حذفی؛ به‌عنوان فرمانده مسلم خط دفاع استقلال فاز تدافعی تیم فرهاد مجیدی را رهبری کرد و تنها در 2 دیدار آن‌هم به تشخیص کادر فنی و فرصتی برای ریکاوری از روی نیمکت بازی را دنبال کرد. پس بی‌جهت نیست فرهاد سیاوشش را دکتر صدا بزند و سینه‌اش را برای حضور او در ترکیب تیم ملی سپر کند.

خاطرمان است اولین سؤالاتی که از سیاوش یزدانی در میکسدزون ورزشگاه پرسیده می‌شد برمی‌گشت به‌سلامت پاهای او چراکه همواره تصور بر این بود که بازی بعد را به علت مصدومیت از دست می‌دهد، تا جایی او یک‌بار در جواب سؤال ما با کنایه گفت: " شما چقدر نگران سلامت من هستید؟ 

از آن به بعد نه خبری از مصدومیت بود نه از سؤال نخ‌نما شده ما. سیاوش به‌نوعی یک‌بار دیگر این بار بالباس آبی ثبات را معنی کرد و در 35 بازی بدون وقفه برای استقلال به میدان رفته و بدل به یکی از انتخاب‌های محدود اسکوچیچ در لیگ برتر شده است.

اهدافی بلند و راهی که یزدانی در پیش رو دارد

درخصوص کیفیت فنی سیاوش یزدانی احتمالاً اکثر خوانندگان این مطلب با من هم‌عقیده هستید که او معمولاً هر وقت بازی کند آماده به نظر می‌رسد، یا به عبارتی می‌توان گفت کمتر شاهد اشتباه فاحشی از سیاوش یزدانی بودیم و به همین جهت است که استقلال این روزها با درخشش بی‌نظیر او، همراه با مدافعانی مثل دانشگر، مرادمند و آقاسی در حال ثبت یک رکورد قابل‌ملاحظه‌اند که البته از نقش دروازه‌بانان هم نمی‌توان گذشت.

امروز، وجه بارز صدرنشین لیگ بدون شک خط دفاعی مستحکمی است که بعید به نظر می‌رسد تا انتهای لیگ نظم خود را از دست بدهد، به این خاطر که بازی به بازی این هارمونی جلوه بهتری پیدا می‌کند و درواقع اغراق نیست اگر بگوییم این وجه بارز می‌تواند نقطه عطفی برای این فصل استقلال برای فتح عنوان قهرمانی باشد که دیگر دارد حوصله هوادارانشان را سر می‌برد.

در خصوص سیاوش یزدانی گفته می‌شد تنها اگر 15 دقیقه بعد از بازی از او مصاحبه نکنید او کاملاً بدون حاشیه به فوتبال خودش ادامه می‌دهد، تعریفی که به نظر درست است، اما سیاوش در آستانه 30 سالگی خیلی پخته‌تر از این حرف‌ها به شمار می‌رود چراکه بیشتر از هرزمانی می‌داند به‌عنوان یک بازیکن تأثیرگذار و ملی‌پوش در چه جایگاهی قرار دارد و چه انتظاری از او می‌رود.

6641