اتفاق مهم؛ خروج استقلال و پرسپولیس از مالکیت وزارت ورزش

اتفاق مهم؛ خروج استقلال و پرسپولیس از مالکیت وزارت ورزش

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یکی از مشکلات اصلی‌شان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را حل کردند.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که امشب تکلیف نهایی حضور یا عدم حضور استقلال و پرسپولیس در فصل آینده لیگ قهرمانان حل خواهد شد، اخباری درباره حل یکی از سه مشکل اصلی این دو تیم برای گرفتن مجوز حرفه‌ای منتشر شده است.

حتما در جریان هستید که داشتن مالکیت مشترک، یکی از مشکلات اصلی این دو باشگاه بود که حالا و طبق ادعای خبرگزاری تسنیم، این موضوع حل شده است.

طبق نوشته این خبرگزاری، با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

نکته قابل توجه اینکه پیش از این گفته می‌شد احتمالا فقط یکی از دو باشگاه از مالکیت وزارت ورزش خارج خواهد شد منتهی حالا گویا هر دو باشگاه دیگر زیر نظر وزارت ورزش فعالیت نخواهند کرد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد این دو باشگاه کماکان در اختیار دولت خواهند بود و باید دید سرنوشت خصوصی‌سازی آنها به کجا خواهد کشید.

1984