انتظارها برای جایگزینی مورچه اتمی به پایان رسید/ قاتل پرسپولیس در استقلال

انتظارها برای جایگزینی مورچه اتمی به پایان رسید/ قاتل پرسپولیس در استقلال

پایگاه خبری فوتبالی - آمار مثبت مهاجم گلزن استقلال در دیدارهایی که به عنوان بازیکن ذخیره برای این تیم به میدان رفته باعث شده تا هواداران این تیم در هر بازی منتظر ورود او به میدان باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، سالها بود که هواداران استقلال منتظر ظهور یک علیرضا اکبرپور جدید در ترکیب این تیم می گشتند که بتواند به محض ورود به میدان روند حرکتی تیم استقلال را تغییر داده و کمک کند تا این تیم بتواند نتیجه بازی را تغییر بدهد. بازیکن ریزنقش آذری که هر زمان توسط ناصر حجازی به میدان ‌رفت یا گل می‌زد یا برای تیمش پنالتی می‌گرفت و همین موضوع باعث شده بود رسانه‌ها برایش لقب مورچه اتمی را در نظر بگیرند.
امیر ارسلان مطهری مهاجم ۲۷ ساله تیم استقلال که در نیم فصل زمستانی لیگ برتر نوزدهم از تیم ذوب آهن به استقلال پیوست حالا تبدیل به همان بازیکنی شده که طرفداران استقلال منتظر حضور در جمع آبی پوشان این تیم بودند.

امیر ارسلان مطهری در نیم فصل زمستانی لیگ برتر نوزدهم در اولین بازی خود توانست دو گل مقابل پرسپولیس به ثمر برساند تا حضورش در این تیم را با یک استارت قوی پشت سر بگذارد. البته او اولین گل خودش برای استقلال را در دیدار مقابل نساجی مازندران به ثمر رسانده بود اما درخشش مطهری مقابل پرسپولیس باعث شد تا این بازیکن پله‌های محبوبیت را خیلی سریعتر از آنچه تصور می‌کرد طی کند. فوتبالیستی که در دوران سرمربیگری علیرضا منصوریان در استقلال نیز پیشنهاد کرده بود تا از نفت تهران به این تیم بیاید ولی هر بار موفق به این کار نشد.

مطهری در فصل نوزدهم ۵ گل برای استقلال به ثمر رساند و این تعداد را در لیگ برتر بیستم به عدد هفت رساند. فوتبالیستی که به قاتل پرسپولیس معروف شد و توانست یک گل دیگر هم به این تیم بزند حالا و در فصل جاری لیگ برتر با حضور دو مهاجم خارجی در جمع آبی پوشان استقلال به نیمکت نشین این تیم تبدیل شده است.

مطهری در طول هفته‌های ابتدایی لیگ برتر (فارغ از دیدار استقلال مقابل شهر خودرو مشهد) در هر ۱۰ بازی به میدان رفت ولی تنها در دو دیدار مقابل هوادار و ذوب‌آهن (که هنوز خارجی‌ها به جمع استقلالی‌ها اضافه نشده بودند) فرصت پیدا کرد تا از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود. با این همه او در هیچ یک از آن دو بازی هرگز موفق به گلزنی نشد اما وقتی در دیدار مقابل تراکتور (هفته سوم) در دقیقه چهل و ششم و از شروع نیمه دوم به جای روزبه چشمی به میدان آمد توانست در دقیقه ۵۴ زننده تک گل سه امتیازی استقلال باشد. گلی که باعث شد استقلال سومین برد متوالی خود در فصل بیست و یکم لیگ برتر را به دست آورده و با ۹ امتیاز در جایگاه اول جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرد. اتفاقی که خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبالی را به تعجب واداشت. چرا که خیلی‌ها با توجه به تغییرات گسترده در ترکیب تیم استقلال تصور می‌کردند این تیم شروع موفقی در فصل جدید فوتبال حرفه‌ای ایران نداشته باشد.

مطهری پس از آن نیز در بازی‌های بعدی استقلال به میدان آمد اما هرگز موفق به گلزنی نشد ولی تاثیر مستقیمی در روند هجومی استقلال داشت تا اینکه فرهاد مجیدی این بازیکن را در دیدار مقابل پیکان در دقیقه شصت و سوم به جای سبحان خاقانی وارد زمین کرد. استقلال پیش از ورود مطهری در دقیقه ۳۱ و ۷۴ توسط سیاوش یزدانی و محمد دانشگر دو گل به ثمر رسانده بود اما امیر ارسلان مطهری در دقیقه ۸۵ زننده گل سوم استقلال به پیکان شد تا این تیم در لیگ برتر آمار گل‌های زده خودش را بالاتر ببرد و تفاضل گلش بیشتر شود.

به نظر می‌رسد این بازیکن از آن دست مهاجمانی است که اگر از ابتدا در ترکیب تیم استقلال به میدان برود روحیه و انگیزه پایین‌تری برای گلزنی از خود بروز می‌دهد اما هر زمان از روی نیمکت به ترکیب اصلی اضافه شده توانسته زننده گل‌های حساس و مهمی باشد.

گیتاریست جوان تیم استقلال در این مدت همواره پشت سر مهاجمان خارجی استقلال ماند اما هر بار به میدان رفت توانایی اش را در خلق موقعیت و حمله به دروازه حریف نشان داد. این بازیکن در دیدار مقابل سپاهان نیز پس از ورود به میدان تا آستانه باز کردن دروازه حریف قدرتمند اصفهانی پیش رفت و ضربه اش را به شکلی به سمت دروازه زد که می‌خواست آن را از بین دو پای دروازه‌بان خارجی سپاهان رد کند اما با بدشانسی توپ به ساق پای گلر تیم سپاهان برخورد کرد و مطهری نتوانست شادی معروف خودش را به نمایش بگذارد.

1470