یک شرکت آلمانی زیرآب استقلال و پرسپولیس را زد/ مصاحبه‌هایی که نباید انجام می‌شد

یک شرکت آلمانی زیرآب استقلال و پرسپولیس را زد/ مصاحبه‌هایی که نباید انجام می‌شد

پایگاه خبری فوتبالی - رد پای یک شرکت اروپایی در مشکلات ایجاد شده برای استقلال و پرسپولیس دیده می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، از صبح روز پنج شنبه هفته گذشته فوتبال ایران دچار بحران تازه‌ای شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا صراحتاً اعلام کرد استقلال و پرسپولیس (و همچنین باشگاه گل گهر سیرجان) تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفته جاری فرصت دارند تا اصل مدارکی که برای شرکت آنها در لیگ قهرمانان آسیا و تمدید مجوز حرفه‌ای این سه باشگاه نیاز است را به مالزی ارسال کنند در غیر این صورت اجازه حضور در لیگ قهرمانان سال  ۲۰۲۲ که از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود را نخواهند داشت!
در واقع این مسئله مشکل بزرگی است که سنگ بنای آن از اواسط تابستان گذاشته شد و هفته اول آبان ماه به اوج خود رسید ولی فدراسیون فوتبال مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس را تمدید کرد و به آنها فرصتی سه ماهه داده تا شرایط لازم را احراز کنند. حالا به نظر می‌رسد کنفدراسیون بسیار جدی‌تر از گذشته مسئله را دنبال می‌کند . در همین خصوص اطلاعات دقیقی به خبر ورزشی رسید که نشان می‌دهد علاوه بر مدیران ارشد عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیرنده برای فوتبال آسیا، پای یک شرکت اروپایی هم در مشکلات ایجاد شده برای استقلال و پرسپولیس وسط است.

از تسویه حساب تا رؤسای متفاوت

تهیه مدارکی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس می‌خواهد در عین شفافیت ،دشواری‌های فراوانی نیز خواهد داشت . ارائه برگه تملک یک ورزشگاه یا اجاره‌نامه آن،نشان دادن اسناد تسویه‌حساب با طلبکاران داخلی و خارجی (البته طلبکارانی که از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، کمیته انضباطی فیفا یا دادگاه عالی ورزش رأی قطعی گرفته باشند) و جدا شدن رؤسای مجمع دو باشگاه و مالکیت آنها از جمله مهم‌ترین مدارکی است که سرخابی های پایتخت برای حل مشکل مورد نظر احتیاج دارند و اگر کنفدراسیون از حرف اولیه خود پایین نیاید، اصل تمام این مدارک باید برایشان ارسال شود. البته بحث اجاره‌نامه ورزشگاه مسئله مهمی نیست و خیلی راحت حل می‌شود اما تسویه‌حساب با طلبکاران و مهم‌تر از آن، تفکیک رؤسای مجامع دو باشگاه ،دغدغه‌های  بسیار بزرگی است که حل و فصل شدن آن به همین راحتی نیست. 

مصاحبه‌های خبرساز

اواخر هفته گذشته مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در گفتگوهای خود مدعی شدند مشکلات و موانع حضور این دو تیم در لیگ قهرمانان از سر راه برداشته شده و آنها می‌توانند در این عرصه به مصاف حریفان خود بروند. این مصاحبه  خبر ساز شد و به نظر می‌رسد برخی از گفته‌های مدیران ارشد این دو باشگاه به نوعی باعث دردسر هم شده است چون تمام گفته‌های اینچنینی برای مقامات کنفدراسیون ترجمه می‌شود و کاملاً بدیهی است بعضی حرف‌ها باعث ایجاد حساسیت برای آنها خواهد شد .ظهر پنجشنبه برخی از مسئولان فوتبال کشورمان در گفتگوهای دوستانه خود تأکید می‌کردند ای‌کاش آجرلو و صدری اصلاً آن مصاحبه‌ها را انجام نمی‌دادند. 

دردسر شرکت آلمانی

اما جدا از همه مواردی که برشمردیم، نکته بسیار مهم دیگری هم وجود دارد که از قرار معلوم طی چند ماه گذشته اصلاً جدی گرفته نشده بود ولی حالا کم کم عوارض خود را نشان می‌دهد . وقتی فدراسیون فوتبال ایران مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس را تمدید کرد، مشخص شد که اسناد مربوط به این تمدید مجوز باید در اختیار کنفدراسیون قرار گرفته و توسط آنها راستی‌آزمایی شود. کاملاً بدیهی بود که فدراسیون برای انجام چنین کاری سراغ افراد بومی نخواهد آمد و برای هر تیمی از کشورهای بی‌طرف کمک خواهد گرفت  خبرهای رسیده و اختصاصی به خبر ورزشی حکایت از آن دارد که  A.F.C برای بررسی مدارک و شرایط استقلال و پرسپولیس سراغ یکی از شرکت‌های آلمانی طرف قرارداد با خود رفت و از این شرکت برای ممیزی مدارک کمک گرفت .کمپانی مورد نظر کارهای خود را انجام داد و حالا کنفدراسیون پس از بررسی‌های صورت گرفته و البته مشاهده مصاحبه‌های مدیران عامل استقلال و پرسپولیس، خواهان دریافت اصل مدارکی شده که برای تمدید مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا لازم است .  

1470