تحصیلکرده‌ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا؛ از پیکه تا آلبا و فابرگاس

تحصیلکرده‌ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا؛ از پیکه تا آلبا و فابرگاس

پایگاه خبری فوتبالی - در فوتبال حرفه ای خیلی سخت است که بازیکنان بتوانند تحصیلات بالایی داشته باشند.

به گزارش فوتبالی، اکثر ستارگان فوتبال از سنین پایین با تمریناتی جدی و طولانی مواجه هستند و باید به طور مداوم در سفر یا اردوها باشند و بدین ترتیب زمانی برای درس خواندن ندارند. بدین ترتیب معمولا ستارگان فوتبال تحصیلات بالایی ندارند. البته خیلی از آنها وقتی به سنین بالاتر می رسند و فشار فوتبال برایشان کمتر می شود، به سراغ درس خواندن می روند تا مدارک تحصیلات تکمیلی را دریافت کنند.

بازیکنان بارسا نیز در سالهای اخیر سعی کرده اند که بیشتر روی تحصیلات خود تمرکز کنند.به طور مثال آندرس اینیستا که در حال حاضر راهی ویسل کوبه شده و سرجی روبرتو هر دو در دانشگاه در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی تحصیل کرده اند. جرارد پیکه که در سالهای اخیر وارد دنیای تجارت شده، لیسانس مدیریت مالی را در دانشگاه هاروارد دارد و مدرک اقتصاد را در دانشگاه آنلاین کسب کرده است. سسک فابرگاس دیگر بازیکن سابق لاماسیا در رشته خبرنگاری تحصیل کرده است.اولگر مدافع اسبق بارسا بین سالهای 2001 تا 2008، در رشته علوم اقتصادی درس خوانده و مارک مونیزا که پنج سال در بارسا بازی می کرد، در رشته مدیریت شرکت مدرک گرفته است. کارلس پویول مدافع محبوب و اسطوره بارسلونا در لاس روزاس مدرک مدیریت ورزشی را گرفته است.

اگر به عقب تر برگردیم، پائولینو آلکانتارا که بین سالهای 1911 تا 1927 در بارسلونا توپ می زد، اهل فیلیپین بود و در کشورش در رشته پزشکی درس خوانده بود.کارلوس کومامالا بین سالهای 1908 تا 1911 در بارسلونا بازی می کرد که هم خبرنگار بود، هم رئیس فدراسیون ژیمناستیک و هم پزشک متخصص ارتوپد که از پزشکان حاذق زمان خود بود.امیلیو سرجی باربا آرژانتینی که بین سالهای 1916 تا 1936 در بارسلونا توپ می زد، در دانشگاه صنعتی تراسا تحصیل کرده بود.

4125