عسگری: اهالی تکواندو به کادر فنی اعتماد کنند/ بهترین‌ها دعوت می‌شوند

عسگری: اهالی تکواندو به کادر فنی اعتماد کنند/ بهترین‌ها دعوت می‌شوند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: هیچ چیزی در تیم ملی پنهان نیست و کارهای خود را با شفافیت دنبال می کنیم و امیدوارم جامعه تکواندو بیشتر به کادر فنی اعتماد کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، فریبرز عسگری ضمن بیان مطلب فوق افزود: کادر فنی تیم ملی از نزدیک برنامه‌ها را دنبال کرده و احاطه زیادی بر حوزه فعالیت خود دارد، برنامه‌های تیم ملی نیز بر همین اساس پیش می‌رود. روی همین اصل انتظار می‌رود خانواده بزرگ تکواندو و کارشناسان امر بیشتر به کادر فنی اعتماد کنند چرا که هدف اصلی ما حضوری موفق در مسابقات پیش رو است.
وی به مسابقات انتخابی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: پتانسیل فعلی تکواندو ایران همین نفرات هستند. در واقع بهترین نفرات در اردو باقی ماندند. ولی این لیست نهایی نیست. هر تکواندوکاری که عملکرد خوبی داشته باشد بدون شک دعوت خواهد شد. با توجه به تعویق رقابتهای قهرمانی جهان امکان جابجایی در این لیست وجود دارد. همه نفرات حاضر تلاش خود را می‌کنند، ولی واقعیت این است که انتظارات ما در بخش فنی هنوز تأمین نشده است. به عنوان مثال در تمرینات روی ضربات چرخشی خیلی کار کردیم، ولی در مسابقات اجرا نشد.

عسکری در مورد برخی ابهامات در خصوص نفرات دعوت شده هم گفت: هیچ ابهامی نداریم و همه چیز در کار ما شفاف است. پنهان کاری در تیم ملی تکواندو نداریم و با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی ملی پوشان کار خود را پیگیری می‌کنیم. در خصوص ابوالفضل عباسی هم باید بگویم تکواندوکار با آتیه‌ای است که در آینده از او زیاد خواهید شنید. این تکواندوکار فیزیک بدنی مناسب و تکنیک بالایی برای سنگین ورن دارد که با معرفی سرمربی تیم ملی نوجوانان به اردو دعوت شد تا مدتی در کنار ملی پوشان تمرین کرده و کسب تجربه کند. اگر تیم ملی امید تشکیل شود او می‌تواند در آن بخش تمرینات خود را دنبال کند.

سرمربی تیم ملی در خصوص حذف عاشورزاده و دلیل دعوت از پلنگ افکن هم گفت: به فرزان سه بار فرصت دادیم که انتظارات را برآورده نکرد. در وزن سوم عرفان بزرگی واقعاً عالی کار کرد. در این وزن سروش احمدی را هم داریم که رنکینگ یک آسیاست و گفته می‌خواهد در وزن سوم مبارزه کند و ما هم موافقت کردیم. پلنگ افکن هم با توجه به شرایط وزن دوم، به یک وزن پایین‌تر خواهد رفت.

وی در خصوص برگزار نشدن مبارزه در وزن هشتم و تغییر وزن دوباره میرهاشم هم گفت: در وزن هشتم فقط مردانی و نادعلیان حضور دارند و به همین دلیل رقابتی برگزار نشد. برای این وزن برنامه داریم که در زمان لازم تشریح خواهیم کرد. رفتن میرهاشم به وزن ششم خیلی زود. او باید ابتدا در وزن پنجم جا افتاده، پس از آن دوباره تغییر وزن بدهد. در مسابقات روز پنجشنبه هم آسیب دید که برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی اجازه ندادیم مبارزه پیگیری شود.

عسکری در پایان به حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: ابتدا قصد داشتیم اوزان دوم و هفتم را اعزام نکنیم. به عبارتی هدف ما اعزام تیم کیفی به این رقابتها بود. ولی با توجه به تعویق مسابقات و پتانسیل موجود فرصت داریم تا ارزیابی بیشتری در خصوص نفرات اعزامی داشتیم. مسابقات لیگ و تورنمنت‌های کیش را هم پیش رو داریم و بادقت درتمامی اوزان نفرات را زیر نظر داریم و هر کسب بتواند به لحاظ فنی نظر کادر فنی را جلب کند، حتماً به اردو دعوت خواهد شد.

6641