سمیعی: کمیته انضباطی باید بازی را 3 بر صفر به سود استقلال کند/ از فدراسیون فوتبال نتیجه نگیریم به کاس شکایت می بریم

سمیعی: کمیته انضباطی باید بازی را 3 بر صفر به سود استقلال کند/ از فدراسیون فوتبال نتیجه نگیریم به کاس شکایت می بریم

پایگاه خبری فوتبالی- معاون حقوقی باشگاه استقلال روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، کارشناس این برنامه و حسین معتمد هاشمی، مجری برنامه وقت اضافه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد قانونی بودن یا نبودن حضور اریک بانیاما در باشگاه گل گهر گفتگویی را با چیا فوادی، سردبیر سایت فوتبالی و کارشناس برنامه وقت اضافه انجام داد. مشروح این گفتگو را در زیر می خوانید:

آقای سمیعی، آیا شما به خاطر حضور اریک بانیاما در باشگاه گل گهر از این باشگاه شکایت کردید؟

بله، ما بلافاصله شکایت خود را ثبت کردیم و یکی از دلایل و مستنداتی که همان موقع ارائه کردیم، این بود که در مورد صحت مدارکی که باشگاه گل گهر ارائه کرده تحقیقات لازم به عمل بیاید.

این شما بودید که به تفاوت سربرگ ها و ایمیل ها اشاره کردید؟

بله، ما همان ابتدا به این مسئله اشاره کردیم، چرا که به نظر می رسید آدرس ایمیل هایی که توسط باشگاه گل گهر ارائه شده با آنچه که در فدراسیون فوتبال گابن و فیفا موجود است تفاوت دارد. لذا درخواست کردیم که استعلام های مورد نیاز در این زمینه انجام بگیرد. در اوایل ماجرا تلاش هایی صورت گرفت که انگشت اتهام به سمت فدراسیون گابن نشانه برود اما ما در نامه ای که ارائه دادیم، از کمیته انضباطی درخواست کردیم به این ماجرا ورود کند و مقصران اصلی را مشخص کند. 

بعضی از رسانه ها از فدراسیون گابن استعلام گرفتند اما جوابی دریافت نکردند، آیا شما هم استعلام گرفتید؟

خیر، باشگاه استقلال استعلام نگرفت اما خیلی های دیگر از فدراسیون گابن استعلام گرفتند و جوابی دریافت نکردند. به احتمال زیاد علت عدم پاسخگویی فدراسیون گابن این است که آنها فهمیدند که دچار اشتباه شده اند و سعی کردند به نحوی ماجرا را حل و فصل کنند که کمترین تقصیر متوجه فدراسیون گابن شود.

آیا این نکته صحت دارد که دبیر کل فدراسیون گابن عذرخواهی کرده است؟

از طریق کانال های رسمی که چیزی اعلام نشد. چون کمیته انضباطی رسما چیزی را اعلام نکرده، ما همچنان منتظر هستیم که یا رای صادر شود و یا ما را به جلسه کمیته انضباطی دعوت کنند.

به نظر شما چطور ممکن است بازیکنی که اسمش نه در فدراسیون گابن و نه در ترانسفرمارکت موجود است، خیلی راحت بیاید و عضو باشگاه ایرانی شود؟

ما در کشورمان نیروی متخصص کم نداریم اما متاسفانه در جای درست از آنها استفاده نمی کنیم. ما باید سعی کنیم کار را به کاردان بسپاریم و از افرادی استفاده کنیم که در زمینه حقوق از اطلاعات و تخصص کافی برخودار باشند و بتوانند مدارک و ایمیل های جعلی را تشخیص بدهند. ضمنا در آیین نامه ما ذکر شده که حتی اگر کارت بازی برای بازیکنی صادر شود اما بعدها مشخص شود که در صدور کارت بازی تخلف و اشتباه صورت گرفته، بازی های انجام شده در حضور آن بازیکن 3 بر صفر خواهد شد.

اگر فدراسیون فوتبال ایران رای مدنظر شما را - که 3 بر صفر شدن بازی با گل گهر است - صادر نکند، آیا به دادگاه CAS شکایت می برید؟

سیاست باشگاه استقلال در این زمینه این است که تا جایی که قوانین فیفا اجازه دهد، ما این پرونده را دنبال خواهیم کرد. هر چند من اطمینان دارم با توجه به حقوقدان هایی که در کمیته انضباطی و کمیته استیناف حضور دارند ما قطعا به نتیجه خواهیم رسید اما اگر بر فرض محال به نتیجه نرسیم، در نهایت به دادگاه CAS شکایت می بریم.

7474