گزارش ویژه/ ماجرای بازیکن گابنی وارد فاز جدیدی شد/ گل‌گهر در آستانه کسر امتیاز؟

گزارش ویژه/ ماجرای بازیکن گابنی وارد فاز جدیدی شد/ گل‌گهر در آستانه کسر امتیاز؟

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها اریک بایناما بازیکن گابنی گل‌گهر به سوژه اصلی رسانه ها و مطبوعات ایران تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، ماجرای اریک بایناما بازیکن گابنی گل‌گهر در روزهای اخیر وارد فاز جدیدی شد و با پیگیری باشگاه های استقلال، پیکان و سپاهان، خطر سه بر صفر شدنِ بازی هایی که گل‌گهر از بایناما استفاده کرده محتمل شده است. 

پیش از این "فوتبالی" در گزارشی مفصل به موضوع این بازیکن و نامه نگاری های فدراسیون فوتبال ایران و گابن و همچنین پیگیری های باشگاه های استقلال، سپاهان و پیکان پرداخته بود و در برنامه های مختلف ورزشی به روی احتمال جعلی بودن نامه استعلام از فدراسیون گابن مانور داده شده بود و در ادامه فدراسیون فوتبال از فدراسیون گابن درخواست کرده بود که از ایمیلی که در سایت فیفا به ثبت رسیده به ما پاسخ دهید تا استعلامی که به دست ما می‌رسد رسما استعلامی باشد که مورد تایید فیفا باشد اما ظاهر ایمیهلی جعلی رد و بدل شده و همین ماجرا فدراسیون فوتبال ایران را به اشتباه انداخته است. 

شنیده ها حاکی از آن است که دو نامه استعلام فدراسیون فوتبال از فدراسیون گابن باعث شده همه چیز شک برانگیز شود. با تایید دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن، اعلام شد که اریک بایناما بازیکن اصلی و رزرو تیم ملی این کشور بوده اما معاون دبیرکل همان فدراسیون در نامه دیگری گفته این بازیکن سابقه ملی ندارد. 

به دنبال این اختلاف نظرها ایمیل های متفاوت و متفرقه زیادی هم ارسال شد و فدراسیون فوتبال ایران حتی از کنفدراسیون فوتبال آفریقا هم استعلام این بازیکن را درخواست کرد و فیفا هم در پاسخ به درخواست فدراسیون فوتبال اعلام کرده ما سابقه‌ای نداریم که بتوانیم آن را چک کنیم و بهتر است شما از همان کنفدراسیون فوتبال آفریقا استعلام بگیرید!

در این میان خبری سایت طرفداری مدعی شده که اریک بایناما با همکاری یکی از ایجنت‌های نزدیک به فدراسیون فوتبال، ایمیلی را در سامانه فدراسیون فوتبال ایران قرار داده که مطابق آن ایمیل جعلی، کارت بازی این بازیکن صادر شده است که اگر این خبر تایید شود، بازی هایی که گل‌گهر در آن ها از این بازیکن جنجالی استفاده کرده سه بر هیچ به نفع حریفان خواهد شد!

خبر تایید نشده دیگری هم وجود دارد که مطابق آن گویا دبیرکل فدراسیون فوتبال گابن بابت ایمیلی که به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده و در آن مدارک علیه اریک بایناما است عذرخواهی کرده و آن را شیطنت یکی از کارمندان آن فدراسیون عنوان کرده است!

به هر صورت ماجرای این بازیکن گل‌گهر بسیار مشکوک و پیچیده شده و سهل انگاری مدیران باشگاه گل‌گهر در استعلام مدارک بازیکن مدنظرشان کاملا مشهود است. کوتاهی‌ که شاید لطمات جبران ناپذیری را برای این باشگاه سیرجانی که تاکنون نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته به همراه داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که در نهایت ماجرای این بازیکن مشکوک به کجا خواهد رسید و در صورت تایید ادعاهای باشگاه‌های شاکی، چه حکمی برای باشگاه گل‌گهر صادر خواهد شد.

ظاهرا قرار است تا اواسط هفته در این باره تصمیم گیری شود.

4344