گل رودی ژستد در دستگردی می‌روید؟ (عکس)

گل رودی ژستد در دستگردی می‌روید؟ (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- به محض اینکه پای رودی ژستد به گلزنی باز شود، قطعا فشارهای روی این بازیکن کاهش پیدا می کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پس از یک فصل موفق که شیخ دیاباته در استقلال گذراند، این بازیکن در سال دوم قراردادش در بیشتر اوقات مصدوم بود و بازی های تیمش را از دست داد. مصدومیت هایی که مشخص نیست واقعی بودند یا این بازیکن به دلیل عدم دریافت مطالباتش، خودش را به آسیب دیدگی می زد! 

به هر شکل این بازیکن اهل کشور مالی پس از اینکه در 5 دیدار استقلال در امر گلزنی ناکام بود، از ششمین مسابقه ای که در تبریز و بازی با تراکتور برای آبی ها به میدان رفت، موفق به گلزنی شد و در انتهای فصل نیز عنوان آقای گلی را به دست آورد. مسئله ای که نشان از این دارد مهاجم خارجی استقلال زمان زیادی برای جا افتادن در ترکیب نیاز داشته است.

این روزها دیاباته در قطر برای الغرافه گلزنی می کند و تاکنون 10 بار برای تیم استراماچونی گل زده است. مسئله ای که سبب شده هواداران استقلال عملکرد رودی ژستد را با مهاجم فصل قبلشان مقایسه کنند. با این حال، تفاوت های زیادی از جمله زمان اضافه شدن این دو بازیکن و حضور در تمرینات و بازی های دوستانه پیش فصل وجود دارد که در این زمینه شرایط برای دیاباته بهتر بود.

آنالیز عملکرد فنی رودی ژستد نشان می دهد که این بازیکن در دربی نسبت به دیدارهای قبلی استقلال عملکرد بهتری داشت. بازیکنی که روی هوا مسلط نشان داد ولی از سوی هافبک ها و سایر هم تیمی هایش به خوبی روی هوا تغذیه نشد و چه بسا حتی می توانست گلزنی کند. ضمن اینکه اگر موعود بنیادی فر خطای پنالتی فرجی به روی او را سوت زده بود، ژستد تأثیرگذاری بالایش را در شهرآورد تهران نشان می داد.

با این حال، به نظر می رسد مشکل این بازیکن اهل کشور بنین، زدن گل نخست با پیراهن استقلال است. مهاجم بلند قامتی که به تازگی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شده و نیازمند زمان برای هماهنگی است. هواداران استقلال چشم انتظار درخشش و گلزنی این بازیکن در دیدار این هفته برابر پیکان در استادیوم دستگردی هستند. به محض گلزنی ژستد، این مهاجم نیز از زیر فشارها خارج شده و می تواند حداکثر توانایی هایش را برای استقلال به نمایش بگذارد.

6641