باقری‌نیا: بدترین لیگی است که دیده‌ام / مردم دیگر دربی پایتخت را نمی‌بینند

باقری‌نیا: بدترین لیگی است که دیده‌ام / مردم دیگر دربی پایتخت را نمی‌بینند

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که این بدترین و بی‌کیفیت‌ترین لیگی است که در دوران فوتبالی‌ام دیده‌ام، گفت: مربیان ما این فوتبالی که با مدل ترس ارائه می‌دهند، قابل قبول نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مجید باقری‌نیا با بیان این‌که کماکان مشکلات تیم‌های نفتی خوزستان پا برجا است و هیچ فکری به حال تیم‌های نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان نشده است، اظهارکرد: می‌گویند وزارت نفت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به اسم ورزش همگانی اما برای تیم‌های نفتی به حساب اداره‌کل ورزش خوزستان واریز کرده است اما این اداره‌کل می‌گوید پرداخت پول به این دو باشگاه منع قانونی دارد که اگر منع دارد پس چرا این پول را از وزارت نفت گرفتید و اصلا چرا این پول را سال‌های گذشته نیز از وزارت نفت دریافت می‌کردید؟

وی ادامه داد: چرا این طناب را این‌قدر دور گردن تیم‌های نفتی سفت می‌کنید که فریادشان بلند شود و بعد پول به حساب‌شان واریز شود. تیم‌های نفتی باید از یک خان و دو خان رد شوند و متاسفانه می‌بینیم بعضی از این خان‌های سخت ما خوزستانی‌ها هستیم و خودمان مشکل تراشی می‌کنیم. شرایط برای تیم‌های نفتی خیلی سخت است و اگر امروز شرایط تیم‌های پدیده و هوادار به این صورت نبود، تکلیف تیم‌های نفتی چه می‌شد؟

این پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: آقای منصوریان اعلام می‌کند که توقع من از شروین بزرگ بیشتر از این است. من این بازیکن را چندسال است که می شناسم و او هنوز در این سال‌ها ۱۰ گل هم نزده است و چه طور می‌شود با این بازیکن به این امید بود که مشکل گلزنی تیم نفت حل شود. مهاجم جانشینی هم که جذب کردند نیز با همین رزمه است. آن وقت شریعت‌زاده مهاجم فصل گذشته نفت که خوب فوتبال بازی می‌کرد و گل هم می‌زد، روی نیمکت می‌نشیند. من به منصوریان توصیه می‌کنم اگر به این امید است، مهاجمانی که جذب کرده است به او کمک کنند و برای نفت گل بزنند و باشگاه بزرگ نفت را از این مخمصه خارج کنند، بداند قطعا این بازیکنان تاثیری در روند نفت ندارند و منصوریان باید فکر دیگری بکند.

وی افزود: البته به نظر من نفت در سیستم دفاعی بر خلاف دو سه بازی اول، خوب کار شده و نظم دفاعی‌شان بهتر شده است اما در حمله مثل همان روز اول مشکل دارند. منصوریان مربی با تجربه‌ای است و باید سریع‌تر فکری به حال این وضعیت کند. ضمن این‌که همه باید به منصوریان کمک کنند تا از این مشکل رد شود.

باقری‌نیا درباره وضعیت نفت‌مسجدسلیمان نیز گفت: کمالوند هنوز گلایه دارد که نفت تمریناتش را دیر شروع کرد و باتوجه به این‌که نفت از نظر مهره تیم ناشناخته‌تری حتی از نفت آبادن است، من نیز این موضوع را قبول دارم و این تیم به کار بیشتری نیاز دارد اما این نکته مدنظر باشد که نفت ۲ ماه است که در حال کار است و برای این‌که به مرز آمادگی برسد، زمان کافی در اختیار داشته است. کمالوند باید به دنبال نتیجه باشد. اگر امروز تماشاگر به ورزشگاه نمی‌آید به نظرم برای برخی تیم‌ها خوب است و مقابل هر نتیجه‌ای که کسب می‌کنند کسی به آن‌ها ایراد نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: تیم‌های نفتی خوزستان تیم‌های کاملی نیستند و به بازیکن و کار بیشتر دارند. خدا را شکر هر دو تیم سرمربی و کادر خوب و باتجربه‌ای دارند و تنها باید با کار بیشتر تیم‌های شان را به قابلیتی برسانند که امتیاز بگیرند.

این پیشکسوت درباره کم گل بودن لیگ نیز گفت: این بدترین و بی‌کیفیت ترین لیگی است که در دوران فوتبالی‌ام دیده‌ام. مربیان ما در حرف‌های خود دائما از هواداران حرف می‌زنند که این مربیان اگر برای هواداران ارزش قائل هستند، این فوتبالی که با مدل ترس ارائه می‌دهند قابل قبول نیست. مثلا اکنون در دربی تهران دو تیم با وحشت فوتبال بازی کردند و ۹۰ درصد تلاش آن‌ها این بود که گل نخورند و ۱۰ درصد تلاش‌شان برای گلزنی بود و برای همین است که در ۹۰ دقیقه بازی دو یا سه موقعیت ۴۰ تا ۵۰ درصدی گلزنی ایجاد می‌شود. متاسفانه تیم‌ها کاری به کیفیت ندارند.

وی ادامه داد: با ارزش‌ترین تیم‌های ایرانی از نظر ریالی، استقلال و بعد هم پرسپولیس است و این تیم‌ها ارزش ریالی خود را کجا باید نشان دهند؟ باید در زمین باشد که این‌گونه نمی‌شود. مطمئنا با این نوع فوتبال اگر هوادار در ورزشگاه حاضر می‌شد با مشکل مواجه می‌شدیم و این زینبده نیست و این فوتبال و لیگ برتر تاثیر منفی دارد. امیدوارم فکری به حال آن شود. جالب است خیلی‌ها می‌گفتند که ما دربی را نگاه نکردیم و بازی چلسی را دیدیم و این خیلی بد است. این بازی بزرگترین بازی فوتبال ایران محسوب می‌شود اما مردم دیگر دربی پایتخت را نمی‌بینند و اگر تفکرات و نوع فوتبال تغییر نکند، شرایط بدتر هم می‌شود و پسرفت داریم.

7474