هاشمی‌مقدم: مساوی در 5 بازی متوالی، اتفاق نیست/ تحت هر شرایطی باید تا نیم‌فصل به مجیدی فرصت داد

هاشمی‌مقدم: مساوی در 5 بازی متوالی، اتفاق نیست/ تحت هر شرایطی باید تا نیم‌فصل به مجیدی فرصت داد

پایگاه خبری فوتبالی- عملکرد استقلال در دربی، واکنش بازیکن اسبق این تیم را به دنبال داشته است.

به گزارش فوتبالی، امیر هاشمی‌مقدم نه تنها از نمایش استقلال در دربی رضایت ندارد بلکه از دید او پرسپولیس هم بازی خوبی هم در دربی ارائه نکرد.

او به خبرنگار فوتبالی می‌گوید: مردم ماهها در انتظار این بازی هستند اما این دو تیم طوری به میدان فرستاده شدند که فقط بازنده نباشند و معلوم نیست چه جوابی برای هواداران تیمشان دارند. مگر می‌شود در دربی خبری از موقعیت گل جدی نباشد. اگر من بخواهم به این شکل در اروپا مربیگری کنم، قطعا هیچ تیمی به من نخواهند داد.

از دید هاشمی‌مقدم، دربی 97 بیشتر از آنکه شبیه مسابقه فوتبال باشد، به شطرنج شباهت داشت: هر دو مربی منتظر حرکت مربی حریف بودند تا بر اساس آن تیمشان را جلو ببرند. مگر شطرنج است که تو مهره‌ات را بر اساس مهره حریف حرکت دهی؟

هاشمی‌مقدم از خریدهای خارجی مجیدی رضایت ندارد: مجیدی امسال خودش تیمش را بسته و این فرصت را داشته که تیم را بر اساس سلیقه خودش ببنند. او دو بازیکن خارجی جذب کرده که در سطح نام استقلال نیستند. من همیشه اعتقاد دارم اگر قرار است به کسی یورو یا ارز بدهی باید بازیکنی را بیاوری که حداقل 4 برابر بهتر از بازیکن داخلی و جوان خودت باشد.

سوژه بعدی صحبتهای هاشمی‌مقدم درباره مشکلات استقلال در  این فصل است: مهمترین نکته، نبود بالانس در استقلال است. بالانسی که مجیدی مسئول ایجاد آن بوده و زمان کافی برای این کار را در اختیار داشته تا بتواند نفراتش را به بهترین شکل ممکن کنار هم قرار دهد. برایتان از خط میانی مثال می‌زنم. استقلال یک شماره 10 خلاق ندارد که بتواند رابط خوبی بین خط میانی و خط حمله باشد و گل زن باشد. اتفاقی که باعث می‌شود وقتی توپ به ژستد می‌رسد، او مکملی کنارش نداشته باشد. از طرف دیگر مهدی مهدی‌پور به عنوان یک بازیکن باکیفیت، به خاطر نداشتن یک مکمل خوب، نمی‌تواند کیفیت اصلی‌اش را به نمایش بگذارد.

هاشمی‌مقدم در ادامه صحبتهایش به موضوعی اشاره می‌کند که در آنالیزهای بعد از دربی هم به آن برخورده بودیم. اینکه استقلال با تعداد نفرات بالا در فاز هجومی شرکت نمی‌کند: استقلال باید در بخش هجومی هم کارهای ترکیبی انجام دهد. مشکل تیم مجیدی این است که نمی‌تواند دور محوطه جریمه حریف حلقه بزند و به قول معروف حریفش را محاصره کند. این کار زمانی امکان‌پذیر است که با تعداد نفرات بالا به دروازه حریف حمله کنی و اینکه بخواهی با دو نفر از سد 6-7 بازیکن حریف بگذری، عملی نخواهد بود. شما اگر با تعداد بالا به دروازه حریف حمله کنی، حتی در صورت از دست دادن توپ، می‌توانی فوری توپ را پس بگیری. کاری که بارسا تخصص آن را دارد و تا توپ را از دست می‌دهد فوری آن را پس می‌گیرد.

مدیر برنامه‌های جهانبخش روی نبود احساس بین بازیکنان استقلال هم دست می‌گذارد: هیچ احساسی بین بازیکنان استقلال نمیبینم و به نظر می‌رسد که آنها از بازی یکدیگر ذهنیتی ندارند. این وظیفه مربی است که بین بازیکنانش احساس و به قول معروف feeling ایجاد و کاری کند که شاگردانش از بازی در کنار یکدیگر لذت ببرند.

از هاشمی‌مقدم درباره این پرسیدیم که بعد از بازی دیروز، انتقادها از مجیدی در فضای مجازی اوج گرفته است. پاسخ او را بخوانید: وقتی یک اتفاق در 5 بازی متوالی تکرار شود، دیگر نمی‌توان اسم آن را اتفاق گذاشت. اگر قرار بود استقلال 5 بازی متوالی مساوی کند، بهتر بود مجیدی حداقل به بازیکنان جوانش بازی دهد که برای آینده سرمایه‌گذاری کرده باشد.

در فضای مجازی، منتقدان مجیدی این بحث را مطرح کرده‌اند که او گزینه مناسبی برای سرمربیگری استقلال نیست و شاید بهتر باشد که جایش را به فرد دیگری بدهد. هاشمی‌مقدم درباره این موضوع می‌گوید: در هر شرایطی باید تا نیم فصل صبر کرد و تا آن زمان عملکرد مجیدی را سنجید اما اگر استقلال تا آن زمان امتیاز نگیرد، نمی‌توان اسمش را اتفاق گذاشت بلکه این موضوع به کیفیت فنی تیم برمی‌گردد و باید دید آن زمان مدیریت باشگاه چه تصمیمی درباره مجیدی خواهد گرفت.

1984