یزدانی: حداقل تا نیم‌فصل باید به مجیدی فرصت داد

یزدانی: حداقل تا نیم‌فصل باید به مجیدی فرصت داد

پایگاه خبری فوتبالی – در شرایطی که انتقادها از فرهاد مجیدی در فضای مجازی اوج گرفته، سرمربی استقلال یک حامی سرشناس دارد.

به گزارش فوتبالی، این حامی سرشناس کسی نیست جز داریوش یزدانی که اگر چه نقدهایی را به عملکرد استقلال وارد می‌داند اما معتقد است که باید کماکان از مجیدی حمایت کرد.

صحبتهای ما با بازیکن اسبق استقلال از وضعیت این تیم در لیگ بیست و یکم شروع شد. یزدانی می‌گوید: از دید من، استقلال در این 8 هفته مشکل بدنی داشته است. اینکه دلیل اصلی این موضوع چه بوده را نمی‌دانم اما مشخص است که استقلال در 20 دقیقه آخر بازی به مشکل می‌خورد و همین موضوع باعث می‌شود که در فاز انتقال از حمله به دفاع، ضعف داشته باشد و نتواند به آرایش اصلی‌اش برگردد. موضوعی که ممکن بود در دربی هم به ضرر این تیم تمام شود.

یزدانی اعتقاد دارد که استقلال باد در فاز هجومی تیمش، تعادل ایجاد کند: استقلال در این بخش یک ایراد بزرگ دارد و مثل ماشینی است که لاستیکهای یک سمتش پنچر است. استقلال برای مدت زمان طولانی از یک سمت حمله می‌کند و این موضوع به تیمهای حریف کمک می‌کند که واکنش دفاعی مناسبی نسبت به حملات استقلال داشته باشند و باید تعادل مناسبی در فاز هجومی استقلال، ایجاد شود.

از یزدانی درباره این پرسیدیم که استقلال 5 بازی متوالی را با نتیجه مساوی به پایان رسانده و این قضیه باعث نگرانی هواداران این تیم شده است. پاسخ او را بخوانید: بیشتر از نتیجه، عملکرد تیم باید مورد توجه  قرار بگیرد. اگر استقلال کیفیت فنی خوبی داشته باشد، حتی چند بازی دیگر هم مساوی کند، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

در فضای مجازی برخی عقیده دارند که این مساوی‌های متوالی می‌تواند مانع رسیدن استقلال به قهرمانی شود. موضوعی که یزدانی موافق آن نیست: به نظر من این حرف کسانی است که می‌خواهند به دنبال منافع خودشان هستند. در حال حاضر و از دید من، هر 8 تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند و اینکه می‌گویند مجیدی باید برود، اصلا حرف درستی نیست. حداقل زمانی که باید در اختیار او باشد، تا پایان نیم فصل است.

1984