سامره: امیدوارم رکورد ۳۰ ثانیه شکسته شود

سامره: امیدوارم رکورد ۳۰ ثانیه شکسته شود

پایگاه خبری فوتبالی - علی سامره مهاجم پیشین استقلال می‌گوید که این تیم می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، علی سامره در خصوص وضعیت تیم استقلال اظهار داشت: استقلال امسال نسبت به سال قبل تیم بهتری است. جوان های باانگیزه تری دارد و مشکلات مالی و مدیریتی کمتری هم نسبت به سال گذشته دارند.

پیشکسوت استقلال با اشاره به تساوی های این تیم در بازی های اخیر گفت: احساس من این که دلیل این تساوی های متوالی بخاطر استرس مهاجم های تیم است که به هر دلیلی استرس دارند و تحت فشار هستند و تمرکز لازم برای زدن ضربات آخر را ندارند. این استرس یا تمرکز نداشتن می‌تواند بخاطر فشار درون تیمی یا حتی مشکلات خانوادگی باشد که بازیکن در زمین آنطور که باید، تمرکز لازم را برای ضربات آخر ندارد.

وی افزود: هم کادرفنی می‌تواند این مشکلات را ریشه یابی کند و هم خود بازیکن باید ببیند چه مساله ای فکرش را به هم ریخته و آن مسائل را گنار بگذارد و صد در صد تمرکزش در زمین بگذارد که بتواند به تیم کمک کند.

سامره با اشاره به عملکرد بازیکنان خارجی این تیم گفت: مهاجم های خارجی استقلال هم در یکی دو بازی اول خوب بودند و موقعیت های خوبی را تبدیل به گل کردند اما همان بحث عدم تمرکز تیمی، شرایط را برای این بازیکنان هم سخت کرده است.

او درباره شهرآورد پایتخت که هفته آینده برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دربی شرایط خاص خودش را دارد و ربطی به رتبه تیم ها در جدول ندارد. هر تیمی که بتواند با حوصله بیشتر و آرامش بهتری بازی کند مطمئنا نتیجه می‌گیرد که ما امیدوار هستیم استقلال بتواند از این پوئن استفاده کند و بعد از چهار مساوی بتواند به یک برد شیرین دست پیدا کند.

سامره ادامه داد: طبیعی است که تیم با احتیاط وارد دربی شوند؛ مخصوصا در ۱۵-۲۰ ابتدایی بازی که یکدیگر را محک بزنند. این بازی هم حساسیت های خودش را دارد و امیدوارم دربی زیبایی از آب دربیاید.

مهاجم سابق استقلال در پاسخ به این سوال که کدام مهاجم ها را برای دربی مناسب تر می‌داند، اظهار داشت: باید کادرفنی در این مورد نظر بدهد. هر بازیکنی که آماده تر و سرحال تر و با انگیزه تر باشند می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشند و تفاوتی ندارد کدام بازیکن باشد‌. این مساله هم به تمرینات این هفته تیم برمی‌گردد و بهترین قضاوت را سرمربی و کادرفنی می‌توانند داشته باشند.

پیشکسوت تیم استقلال در رابطه با اشتباهات داوری در لیگ برتر عنوان کرد: طبیعتا داوری ها خیلی مواقع به ضرر خیلی تیم و سود تیم های دیگر بوده و هیچ تیمی هم مستثنا نیست و همه تیم ها هم ضرر کرده‌اند و هم سود برده‌اند و استقلال هم خیلی جاها ضرر کرده است. امیدواریم هفته به هفته و سال به سال وضعیت داوری ما بهبود پیدا کند و حداقل دربی شاهد اشتباهات فاحشی داوری نباشیم.

او با اشاره به اعتراض بازیکنان و مربیان به داوری ها تصریح کرد: اعتراض به داوری به غیر از اینکه بازیکنان و مربی ها تمرکزشان را از دست می‌دهند چیزی ندارد چون با اعتراض چیزی تغییر نمی‌کند. بهتر است اعتراضات کمتر شود و کمی دوندگی و تلاش و تمرکز بیشتر شود؛ در این صورت بهتر می‌شود به نتیجه رسید تا اینکه با اعتراض به داوری بخواهند به نتیجه برسند.

علی سامره که رکورددار سریع ترین گل در تاریخ دربی هاست، درباره این موضوع و در واکنش به اینکه آیا احتمال شکسته شدن این رکورد وجود دارد، توضیح داد: تاریخ نشان داده که رکورد ها شکستنی هستند. این لطف خدا بود که من توانستم در ثانیه های اول گل بزنم و اگر هم کسی بتواند این رکورد را بشکند اتفاق خوبی است. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد ولی خیلی سخت در این بازی ها پیش می‌آید و شاید چنین حالتی در هر صد بازی یکبار پیش بیاید که خدا را شکر قسمت من بوده است.

وی در پایان در پیش بینی از دربی عنوان کرد: تیم پرسپولیس مثل پرسپولیس هر سال نیست و آنها هم با تغییر و تحولاتی که داشتند هنوز نتوانسته‌اند به روال اولیه خودشان برگردند و از طرفی هم استقلال مهاجمین خطرناکی دارد و اگر بتوانند با آرامش کامل ۹۰ دقیقه در زمین باشند می‌توانند نتیجه لازم را بگیرند. امیدوارم استقلال برنده دربی باشد.

1470