گزارش روز؛ 10 نکته آماری جالب و خواندنی از دیدار اینتر - ناپولی

گزارش روز؛ 10 نکته آماری جالب و خواندنی از دیدار اینتر - ناپولی

پایگاه خبری فوتبالی - هفته گذشته در لیگ سری آ ایتالیا، یک مسابقه حساس و به نوعی شش امتیازی برگزار شد که با پیروزی نراتزوری برابر پارتنوپی همراه بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، بعد از گذشت چند روز از حساس ترین رقابت هفته اخیر در مسابقات سری آ ایتالیا بین دو تیم اینتر و ناپولی که جنگ بالانشینان جدول رده بندی نیز به شمار می رفت و با برد سه بر دوی افعی ها به پایان رسید و نخستین شکست فصل شاگردان اسپالتی نیز رقم خورد، رسانه های ایتالیایی به بررسی این دیدار و استخراج و انتشار چند نکته جالب آماری از این بازی پرداخته اند که از این قرارند:

1- قبل از این بازی، آخرین شکست ناپولی در لیگ ایتالیا به ماه آپریل باز می گشت (زمان جنارو گتوزو) که اینتر به این روند بدون شکست آن ها پایان داد.

2- قبل از این بازی، آخرین گل لائوتارو مارتینز برای اینتر به دیدار دوم اکتبر برابر ساسولو باز می گشت. مهاجم آرژانتینی در مسابقه با ناپولی پس از 336 دقیقه پایش به گلزنی باز شد.

3- لائوتارو مارتینز چهارمین گل خود در سری آ برابر ناپولی را به ثمر رساند. مارتینز بیشترین گل هایش در سری آ را به ناپولی، ساسولو، کالیاری و تورینو زده تا آن ها محبوب ترین رقبا برای او باشند (به هر کدام 4 گل).

4- خواکین کورئا مقابل ناپولی موفق شد پاس گل سوم اینتر را به مارتینز بدهد. قبل از این بازی، آخرین مرتبه ای که دو بازیکن آرژانتینی روی یک گل اینتر تاثیر گذاشته بودند، به ماه مارس 2017 و بازی با آتالانتا باز می گشت (پاس گل اور بانگا برای مائورو ایکاردی).

5- از زمان حضور هاکان چالهان اوغلو در سری آ ( فصل 2017/2018)، او بازیکنی بوده که در بین هافبک ها بیشترین تعداد بازی با زدن حداقل 1 گل و دادن حداقل 1 پاس گل در لیگ ایتالیا را ثبت کرده است (10 مسابقه). همچنین از زمان حضور هاکان در سری آ، در بین تمام بازیکنان این لیگ نیز فقط ایموبیله، کوالیارلا، اینسینیه و زاپاتا توانسته اند در بازی های بیشتری نسبت به هافبک تُرک هم گل بزنند و هم پاس گل دهند.

7- هاکان چالهان اوغلو بهترین فصل خود در سری آ را می گذراند چرا که او در فصول قبل هرگز نتوانسته بود در 13 بازی اول لیگ ایتالیا 3 گل به ثمر برساند.

8- هاکان چالهان اوغلو برای سومین بار در این فصل از روی ضربات کرنر پاس گل داد (دو مورد دیگر در بازی با فیورنتینا و جنوا بود). در لیگ ایتالیا در فصل جاری، بازیکنی وجود ندارد که از روی ضربات شروع مجدد بیشتر از هاکان پاس گل داده باشد (نیکولو روولا از جنوا نیز سه پاس گل از این طریق داده است).

9- چالهان اوغلو برابر ناپلی ها برای چهارمین بار در یک مسابقه از سری آ پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و چهارمین گل خود از این طریق را به ثمر رساند (4 گل از 4 ضربه).

10- ایوان پریشیچ در بازی با ناپولی گل شماره 44 خود در سری آ را به ثمر رساند تا به گلزن ترین بازیکن کروات تاریخ سری آ تبدیل شود (ایگور بودان از پالرمو نیز 44 گل به ثمر رسانده بود و پریشیچ با یک گل دیگر به تنهایی گلزن ترین بازیکن کروات تاریخ سری آ می شود). گل ایوان پریشیچ به ناپولی اولین گلی بود که این تیم در فصل جاری با ضربه سر دریافت می کند. اینتر نیز که بیشترین گل ها را با ضربات سر به ثمر رسانده، آمار گل های خود از این طریق را به 9 رساند.

9404