گل به خودی مدیران استقلال به مجیدی!

گل به خودی مدیران استقلال به مجیدی!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که مدیران باشگاه استقلال ادعا می‌کنند که در جریان تذکرهای سازمان لیگ فوتبال درباره یامگا و ژستد نبودند اما نامه‌ ارسالی این باشگاه در روز سه‌شنبه (یک روز قبل از بازی با گل‌گهر) نشان می‌دهد که آن‌ها در جریان همه ماجرا بودند اما با بی‌خبر گذاشتن سرمربی تیم‌شان از این اتفاقات منجر به حواشی به وجود آمده در بازی با گل‌گهر شدند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، استقلال و گل‌گهر از ساعت ۱۵ دیروز (چهارشنبه) در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی به خودی خود با حاشیه همراه است اما اتفاقات رخ داده پیش از آغاز دیدار، اردوی استقلال را به هم ریخت.

ماجرا از این قرار بود که سازمان لیگ فوتبال پس از این که باشگاه استقلال ضمانت‌نامه معتبر بانکی برای صدور کارت بازی یامگا و ژستد، دو بازیکن خارجی‌اش ارائه نکرد، اقدام به لغو مجوز موقت بازی این دو بازیکن گرفت. جنجال این اتفاق جایی بود که نامه سازمان لیگ فوتبال ساعت ۱۳:۲۹ (کمتر از دو ساعت مانده به بازی) به دست استقلالی‌ها رسید و اردوی آبی‌ها را به هم ریخت.

استقلالی‌ها این اقدام سازمان لیگ را در تلافی اختلافات ناشی از تبلیغات محیطی دانستند. در کنار این موضوع، اعتراض این باشگاه به اطلاع‌رسانی دیرهنگام سازمان لیگ و این که باید حداقل ۷۲ ساعت قبل از بازی اطلاع‌رسانی انجام می‌شد، بود. همچنین باشگاه استقلال اعلام کرد که این باشگاه به این دلیل که به عنوان شرکتی دولتی نمی‌تواند ضمانت‌نامه بانکی ارائه کند، اقدام به تحویل یک وثیقه ملکی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان و ارائه سفته به ارزش مبلغ قرارداد این دو بازیکن کرده است.

سازمان لیگ فوتبال هم در دو مرحله (توضیح اول و توضیح دوم) به ادعای باشگاه استقلال توضیح داد و از تذکر این سازمان به استقلال در نامه محرمانه ۲۲ آبان مبنی بر پایان مهلت این باشگاه در ارائه ضمانت‌نامه بانکی پرده‌برداری کرد. همچنین مشاور حقوقی سازمان لیگ با اشاره به قوانین کشور، ادعای باشگاه استقلال مبنی بر این که نمی‌توانند ضمانت‌نامه بانکی ارائه کنند را رد کرد.

پس از ارائه این توضیحات از سوی سازمان لیگ فوتبال ماجرا پایان نیافت و همچنان هم ادامه دارد. حتی محمد مومنی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگویی عنوان کرد که نامه‌ ۲۲ آبان وجود ندارد و ادعای سازمان لیگ مبنی بر اطلاع‌رسانی قبلی را رد کرد.

ماجرا از جایی شروع شد که در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت بازی یامگا و ژستد، باشگاه استقلال به دلایل مالکیتی - که منجر به طولانی شدن روند اداری گرفتن ضمانت‌نامه بانکی می‌شد - درخواست مهلت یک هفته‌ای برای ارائه ضمانت‌نامه کرده که سازمان لیگ با آن موافقت کرده است. با این حال باشگاه استقلال پس از پایان مهلت یک هفته‌ای از ارائه ضمانت‌نامه بانکی ممانعت کرده است. در ادامه سازمان لیگ فوتبال، نامه محرمانه ۲۲ آبان را به باشگاه استقلال ارسال کرده است.

چرا سازمان لیگ در فاصله کمی تا شروع بازی با گل‌گهر لغو مجوز موقت بازی یامگا و ژستد را به اطلاع باشگاه استقلال رساند؟

سازمان لیگ فوتبال تا روز قبل بازی با گل‌گهر (سه‌شنبه) منتظر ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی باشگاه استقلال بوده اما در نهایت باشگاه استقلال در ساعت ۱۵:۴۳ روز سه‌شنبه به سازمان لیگ، نامه‌ای ارسال کرده  مبنی بر این که نمی‌توانند ضمانت‌نامه بانکی بدهند.

ارسال این نامه از سوی باشگاه استقلال در ساعت پایانی اداری باعث شده که مدیران سازمان لیگ فردای آن روز یعنی چهارشنبه (روز بازی با گل‌گهر) این نامه را ببینند و تا این نامه را بررسی کنند و پاسخش را آماده کنند در نهایت سازمان لیگ در نامه‌ای در ساعت ۱۳:۲۹ به باشگاه استقلال اعلام کرد که به دلیل ارائه نکردن ضمانت‌نامه بانکی نمی‌تواند از یامگا و ژستد استفاده کند.

نامه ارسالی باشگاه استقلال به سازمان لیگ در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که مدیران این باشگاه در جریان تذکرهای سازمان لیگ بوده‌اند و می‌دانستند که سازمان لیگ هنوز ضمانت‌نامه ملکی آن‌ها را قبول نکرده و خواهان ضمانت‌نامه بانکی است. به همین دلیل، اگر فرض کنیم که واقعا فرهاد مجیدی از تمام این روند بی‌اطلاع بوده، ایراد به مدیران باشگاه استقلال وارد است که سرمربی تیم را در جریان ماجرا قرار نداده بودند و نتیجه اتفاقات دیروز، بر هم خوردن تمرکز اعضای تیم استقلال در آستانه بازی با گل‌گهر بود.

۴۱۵۴