مخاطب اطلاعیه کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال؛ پرسپولیس و گل گهر

مخاطب اطلاعیه کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال؛ پرسپولیس و گل گهر

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای اطلاعیه کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال چیست؟

به گزارش فوتبالی، صبح امروز یک اطلاعیه روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت. در متن اطلاعیه کمیته وضعیت بازیکنان آمده است:  " با عنایت به اتمام مهلت نقل و انتقالات نیم فصل اول ( ۱۴۰۱- ۱۴۰۰)، تنها بازیکنانی که دارای شرایط مندرج در ماده ۶ مقررات وضعیت و نقل و انتقالات ایران و ماده ۶ مقررات وضعیت و نقل و انتقلات فیفا باشند، می‌توانند قرارداد خود را در سازمان لیگ به ثبت برسانند. به این منظور، باشگاه هایی که خواهان استفاده از شرایط مقرر در ماده ۶ مقررات یاد شده و ثبت قرارداد بازیکن جدید خارج از پنجره نقل و انتقالات باشند، می‌بایست درخواست خود به همراه تمام مستندات را تحویل سازمان لیگ داده تا جهت بررسی و احراز شرایط، انجام استعلام های لازم و اعلام نظر، تحویل کمیته وضعیت شود."

در این اطلاعیه که بسیار کلی نوشته شده نکات جالب توجهی نهفته است. 

بر اساس فکت‌های داخل اطلاعیه به نظر می رسد که دو باشگاه پرسپولیس و گل گهر مخاطب هستند و با توجه به ابهاماتی که درباره سه بازیکن این دو باشگاه در رسانه ها مطرح شده بود، فدراسیون فوتبال مجبور به صدور این اطلاعیه شده است.

ماجرای پرسپولیس به دو بازیکن تاجیکی‌اش برمی‌گردد و هنوز مشخص نیست در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه، قرمزها امکان استفاده از خریدهای جدیدشان را خواهند داشت یا نه.

از یکطرف پرسپولیس ادعا می‌کند با توجه به آنکه این دو بازیکن قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر ایران قراردادشان را با استقلال تاجیکستان فسخ کرده‌اند، مشکلی برای همراهی پرسپولیس ندارند منتهی کسانی هستند که عقیده دارند چون قرارداد دو بازیکن تاجیکی پس از پایان پنجره تابستانی تاجیکستان (تاریخ پنجره تاجیکستان ۱۶ مرداد بوده) و چند روز پیش از ۱۶ آبان که پایان پنجره نقل و انتقالات ایران است فسخ شده، پرسپولیس نمی تواند تا پنجره زمستانی و پایان نیم فصل اول از این بازیکان استفاده کند.

بحث البته بر سر این است که تفسیر ماده شش نقل و انتقالات پنجره مبدا را ملاک قرار می‌دهد یا مقصد که در نهایت فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته از فیفا استعلام کند تا فیفا هم این موضوع را تائید کند و به همین دلیل قرار شده تا پرسپولیس مدارک مربوط به این دو بازیکن تاجیکی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد تا آنها این مورد را به شکل ویژه‌ای بررسی کنند.

همانطور که گفته شد در صورتی که به لحاظ قانونی، خریدهای تاجیکی پرسپولیس، امکان بازی کردن برای تیم جدیدشان را نداشته باشند، یحیی گل‌محمدی برای استفاده از این دو بازیکن، تا زمستان صبر کند. در هر حال فیفا تکلیف را در این زمینه مشخص خواهد کرد و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

مورد عجیب اریک باگناما

درباره خرید گابنی گل گهر هم ابهاماتی وجود دارد. باشگاه سیرجانی مدعی است استعلام‌های لازم را درباره این بازیکن از فدراسیون فوتبال گابن گرفته و با توجه به اینکه این بازیکن برای تیم ملی و تیم زیر ۲۲ سال کشورش بازی کرده، مشکلی برای عقد قرارداد با او وجود ندارد منتهی خبرگزاری ایسنا در گزارشی که 21 آبان منتشر کرده، به این موضوع پرداخته که نمی‌توان به استعلامی که باشگاه گل گهر از فدراسیون فوتبال گابن گرفته استناد کرد چرا که معلوم نیست این بازیکن در دو سال منتهی به عقد قراردادش با باشگاه ایرانی در چهار بازی رسمی یا دوستانه تیم‌ملی بزرگسالان کشورش به میدان رفته یا نه. برنامه فوتبال برتر هم هفته گذشته نشان داد که از بازیکن گابنی مدنظر گل گهر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و حتی در لیست بازیکنان تیم ملی گابن در سالهای گذشته حضور نداشته و نام این بازیکن در لیست اولیه تیم ملی گابن هم نیست.

در هر حال باید منتظر ماند و دید پس از استعلام های فدراسیون، تکلیف این سه بازیکن چه خواهد شد.

1984