عربشاهی: پرسپولیس باید به سیستم سال‌های گذشته خود برگردد/ گل‌محمدی و بازیکنان مشغله فکری دارند

عربشاهی: پرسپولیس باید به سیستم سال‌های گذشته خود برگردد/ گل‌محمدی و بازیکنان مشغله فکری دارند

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس معتقد است کادر فنی این تیم باید سیستم بازی سرخپوشان را به سبک سال‌های گذشته تغییر دهند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، ضیا عربشاهی درباره تساوی یک - یک پرسپولیس مقابل مس رفسنجان گفت: شرایط روانی بازیکنان و تاکتیک تیمی باعث رقم خوردن این نتیجه شد. باشگاه مدیرعامل و هیئت مدیره ندارد و صدری در میان انبوه بدهی‌ها، پرسپولیس را به تنهایی رهبری می‌کند. شرایط روانی، مهمترین نکته برای یک ورزشکار است و گل‌محمدی و بازیکنان مشغله فکری دارند.
«پرسپولیس با سیستم سه دفاعه عملکرد خوبی ندارد و باید به سیستم 2-4-4 یا 1-3-2-4 برگردد.»، وی ضمن بیان این جمله اظهار داشت: نمی‌پسندم که تیم با یک مهاجم بازی کند و ما در محوطه جریمه با کمبود نفرات روبه‌رو هستیم. هر زمان پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند، شاداب است و به رقیب خود فشار می‌آورد. نمی‌دانم چه اصراری به سیستم سه دفاعه است و پرسپولیس که پنج قهرمانی متوالی کسب کرده، باید با دو مهاجم وارد زمین شود.

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه سیستم سه دفاعه تاکنون برای پرسپولیس جواب نداده است، تصریح کرد: در کنار این موضوع، متأسفانه بازیکنی چون نوراللهی یا بشار رسن را نداریم که مهاجمان را تغذیه کند. در نیمه نخست دو دیدار گذشته با دو مهاجم بازی کردیم، اما هر دوی آنها در نیمه دوم تعویض شدند که این کار اشتباه بود. مهاجمان به درستی تغذیه نشدند و باید بازیسازی خوبی صورت می‌گرفت تا آنها موقعیت گلزنی به دست بیاورند.

عربشاهی با تمجید از بال‌های چپ و راست سرخپوشان خاطرنشان کرد: وینگرها و مدافعان کناری ما عملکرد بسیار خوبی دارند، اما این نفرات به خوبی هدایت نمی‌شوند. پرسپولیس باید با سیستم سال‌های گذشته بازی کند و وینگرهای کناری باید در حملات به هافبک‌ها اضافه شوند. وحید امیری بازیکنی تکنیکی و دونده است و باید وینگر باشد. پرسپولیس نفرات باکیفیت و سرمایه خوبی دارد و مهم این است که کادر فنی از این سرمایه به درستی استفاده کند.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به برخی بازیکنان پرسپولیس بیان کرد: اشکال ما تاکتیکی است و وظایف فعلی محول شده به بازیکنان، نتایج خوبی برای پرسپولیس رقم نمی‌زند. ما مهاجمانی چون آل‌کثیر، عبدی و پاکدل را داریم که باید به نحو احسن از آنها استفاده شود. همانطور که ابتدای حضور نوراللهی و علیپور در پرسپولیس هم می‌گفتند آنها در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند، بازیکنان فعلی تیم هم مشکلی ندارند و منِ مربی باید کاری کنم آنها در کار تیمی قرار بگیرند.

6641