کره بدون لژیونرها در اردوی آماده‌سازی

کره بدون لژیونرها در اردوی آماده‌سازی

پایگاه خبری فوتبالی- پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی کره جنوبی، تصمیم دارد اردویی خارجی را برای آماده‌سازی تیمش در مسیر جام جهانی برگزار کند.

به گزارش فوتبالی، مقامات کره جنوبی اعلام کردند که تیم فوتبال این کشور قصد دارد سال جدید میلادی را با برگزاری اردوی در خارج از مرزهای این کشور آغاز کند. این تیم آخرین بازی رسمی خود در سال جاری میلادی را در کشور قطر و در برابر عراق انجام داد  و موفق شد با سه گل در این بازی به پیروزی برسد.

کره تا به حال در شش بازی که انجام داده شکست نخورده و چهار پیروزی و دو تساوی کسب کرده تا با 14 امتیاز پس از ایران 16 امتیازی، در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.
هنوز چهار بازی دیگر از مرحله انتخابی جام جهانی باقی مانده و این مسابقات بار دیگر از پایان ژانویه سال آینده  آغاز خواهند شد و همین موضوع باعث شده که بنتو تصمیم به برگزاری اردوی در جهت آماده‌سازی تیمش برای حضور در قطر بگیرد.

فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرده که محل برگزاری این اردو هنوز مشخص نیست اما با توجه به این که جام جهانی قرار است در قطر برگزار شود، کشورهای خاورمیانه و ترکیه گزینه‌های اصلی برای این هدف هستند.

بنتو قصد دارد در طول این اردو شرایط تیمش را با برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های خارجی بهبود ببخشد. تعداد حریفان و تعداد دیدارهای دوستانه پیش رو نیز هنوز مشخص نشده است.

این فرصت خوبی برای بازیکنان حاضر در لیگ داخلی کره است که بتوانند شایستگی‌هایشان را به بنتو اثبات کنند. این اردو در وقفه دیدارهای ملی برگزار نمی‌شود و به همین دلیل لژیونرها قادر به حضور در آن نیستند.

بازیکنانی چون کیم سونگ جیو و جو سه جونگ که در کاشیوا و گامبا اوزاکای ژاپن حضور دارند می‌توانند پس از پایان فصل به این اردو ملحق شوند اما بازیکنانی مثل سون هیونگ مین از تاتنهام، هوانگ هی چان از ولورهمپتون، هوانگ اوی جو از بوردو، لی جائه سئونگ از ماینتس و کیم مین جائه از فنرباغچه نمی‌توانند تیمشان را در این اردو همراهی کنند.

بنتو قصد دارد تیمش را در این بازه زمانی از بازیکنان حاضر در کی لیگ و جی لیگ تشکیل دهد تا به ارزیابی توانایی‌های آنها بپردازد. این فرصت خوبی برای هر دو طرف است تا به شناخت بیشتری برسند.

دو بازی بعدی کره جنوبی در مرحله انتخابی در تاریخ 27 ژانویه (7 بهمن) برابر لبنان و پس از آن در تاریه اول فوریه (12 بهمن) برابر سوریه برگزار می‌شود.

آنها دو بازی دیگر در ماه مارس سال آینده میلادی برابر ایران و امارات متحده عربی برگزار خواهند کرد.

اگر کره بتواند رده دوم یا اول این گروه را به خود اختصاص بدهد، برای دهمین بار متوالی موفق به صعود به رقابت‌های جام جهانی خواهد شد.

7474