نزار و دراگان در بازی مرکب؛ بُکُش تا کشته نشوی

نزار و دراگان در بازی مرکب؛ بُکُش تا کشته نشوی

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران در وضعیت دشواری قرار گرفته‌اند و به پیروزی در دیدار امشب احتیاج دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم‌های فوتبال سوریه و ایران سه‌شنبه شب و در چارچوب دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید در شهر امان، پایتخت کشور اردن به مصاف هم بروند.

در حال حاضر ایران با ۱۳ امتیاز در گروه A صدرنشین است و سوریه با ۲ امتیاز در قعر جدول گروه جای دارد. دیدار رفت در ورزشگاه آزادی با برتری یک بر صفر ملی‌پوشان خاتمه پیدا کرد و حالا در زمینی بی‌طرف، سوری‌ها باید از ایران پذیرایی کنند.

با وجود کسب نتایج بسیار خوب و صدرنشینی با بیشترین گل زده و کمترین گل خورده، دراگان اسکوچیچ هنوز نتوانسته نظر بخش قابل توجهی از جامعه فوتبال‌دوستان را جلب کند. عده‌ای که بر این باور هستند تیم ملی با هدایت دراگان نتوانسته نمایش دلچسبی داشته باشد و با حضور این تعداد ستاره، کسب این نتایج عادی و طبیعی است. از طرفی درگیری با مهدی طارمی هم به ۲ دستگی به وجود آمده دامن زده است. با این حال پیروزی مقابل سوریه و نزدیک‌تر شدن به مسجل کردن صعود به جام جهانی می‌تواند دستِ بالا را برای سرمربی کروات تیم ملی نگه دارد. نتایج او تا به اینجا بهترین پاسخی بوده که پیش روی مخاطبان قرار داده است. حالا پیروزی در غیاب مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش و البته خودش که کنار زمین حضور ندارد، می‌تواند یک امتیاز مثبت دیگر برای اسکوچیچ باشد. روی دیگر سکه باخت و توقف است که سرمربی تیم ملی را در تنگنا قرار خواهد داد.

در طرف مقابل ماجرا کمی متفاوت است. نزار محروس برای سومین مقطع سرمربی سوریه شد تا این تیم را در دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر رهبری کند. او در دوره قبلی حضور در هفت مسابقه شکستی نداشت و آماری فوق‌العاده را بر جای گذاشت اما این بار همه چیز دگرگون شده است.

محروس در پنج مسابقه به بردی دست پیدا نکرده و تیمش در قعر جدول است؛ مصدومان زیادی هم روی دست این مرد ۵۸ ساله قرار گرفته تا دستش برای چیدن ترکیب ایده‌آل بیش از پیش بسته باشد. باخت به ایران می‌تواند او را خیلی زود به درب خروج نزدیک کند و بار دیگر حکم اخراجش را امضا کند. هیچ نتیجه‌ای به جز پیروزی نمی‌تواند برای سوریه راضی‌کننده باشد. این تیم اگر بار دیگر به سه امتیاز نرسد فاصله‌اش با تیم‌های بالایی بیشتر خواهد شد و رویای کسب مقام سوم و صعود به پلی‌آف نیز از بین خواهد رفت.

حال باید دید در این بازی مرکب که ممکن است یک قربانی داشته باشد از بین دراگان و نزار کدام یک زنده خواهد ماند و کدام یک با تیر خلاص روبرو خواهد شد. باید تا امشب (سه‌شنبه) صبر کرد.

7474