مظفری: کمیته داوران فدراسیون فوتبال ساختار داوری را زیر سوال برد

مظفری: کمیته داوران فدراسیون فوتبال ساختار داوری را زیر سوال برد

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: کمیته داوران در اعلام فهرست اسامی داوران بین‌المللی کشور به فیفا، ساختار داوری را زیر سوال برد و نشان داد که داوران در این مدت نه بهتر شده‌اند نه بدتر؛ اتفاقی که شدنی نیست. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز گذشته (یکشنبه)، فهرست نهایی داوران بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و زنان در سال ۲۰۲۲ فیفا را اعلام کرد که این فهرست با اعتراضاتی همراه بود. 

نوید مظفری در این زمینه اظهار داشت: همواره در زمان اعلام اسامی داوران ابتدا نام داوران مرد و بعد زن را به فیفا اعلام می‌کنند و این فهرست براساس رنگینک نیست. 

وی مشکل اصلی این فهرست را عدم تغییر اسامی داوران بین‌المللی دانست و گفت: نکته عجیب عدم تغییر رنگینگ داوران است. مگر چنین چیزی ممکن است؟! یک داور وقتی یک یا دو سال قضاوت می‌کند به یقین اشتباهاتی در داوری دارد و رنکینگ آن فرد باید جابه‌جا  شود.

کارشناس داوری فوتبال ادامه داد: این فهرست نشان می‌دهد که به عنوان مثال حسن اکرمی، سیدوحید کاظمی و دیگر داوران نه بهتر شده‌اند نه بدتر! باید در رنکینگ آنها تغییراتی رخ دهد. حال ما علیرضا فغانی و موعود بنیادی‌فر را کنار می‌گذاریم اما باقی داوران چطور؟

وی اضافه کرد: این فهرست نشان می‌دهد که داوران بیرون از فهرست، هرگز بهتر از این داوران نخواهند بود و عملکرد یکساله این داوران هم مانند سال گذشته بوده است. موضوعی غیر ممکن که ساختار داوری را زیر سوال می‌برد.

مظفری با اشاره به اینکه ساختار داوری بیمار است، گفت: اعلام اسامی تکراری در هر دوره به فیفا، انگیزه را از دیگر داوران می‌گیرد و در این فهرست تنها نام یک کمک داور تغییر کرده آن هم به دلیل آنکه آن داور بازنشسته شده است. درباره شخصیت داوران صحبت نمی‌کنم بلکه عملکرد و قضاوت آنان اهمیت دارد.

وی افزود: این رفتار کمیته داوران فدراسیون فوتبال سبب می‌شود تا دیگر داوران انگیزه‌ای برای بهتر شدن نداشته باشند. وضعیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم خواهد شد. در واقع کمیته داوران رقابت را از داوران می‌گیرد. دست کم کمیته داوران در رنکینگ‌ها تغییراتی ایجاد می کرد و حالا جایگاه فغانی و بنیادی فر را تغییر نمی‌داد. البته این داوران هم همیشه مطمئن هستند که در این فهرست حضور دارند و همین امر هم می‌تواند در کاهش انگیزه دیگر داوران بسیار موثر باشد. این موضوع نشان دهنده مشکلات فاحش در داوری کشور است. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

6641