بحث روز فوتبال عربستان؛ سهمیه بازیکنان خارجی به هشت می‌رسد؟

بحث روز فوتبال عربستان؛ سهمیه بازیکنان خارجی به هشت می‌رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی- الریاضیه خبر داد که اتحادیه فوتبال عربستان در حال بحث و رایزنی با باشگاه‌ها برای افزایش تعداد بازیکنان خارجی هر تیم در لیگ است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه‌های عربستانی هر ساله با جذب بازیکنان اسم و رسم دار لیگ‌های معتبر، باعث افزایش کیفیت لیگ خود شده و علاوه بر آن در لیگ قهرمانان آسیا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن، همراه با خارجی‌های پر تعداد خود دارند. حال طبق آنچه رسانه عرب زبان الریاضیه اعلام کرده، فدراسیون فوتبال عربستان دنبال افزایش تعداد بازیکنان خارجی شاغل در تیم‌های لیگ عربستان به هشت نفر است.

طبق آنچه این سایت عنوان کرده چالش‌هایی بین فدراسیون و رؤسای باشگاه ها به وجود آمده است؛ همین دلیل باعث شده آنها هنوز به نظر نهایی خود نرسد. یکی از مواردی که در آن هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند این است که ۸ بازیکن کامل در زمین باشند یا اینکه ۷ بازیکن خارجی در زمین و یکی از آنها روی نیمکت بنشیند. یعنی هر تیم فقط مجاز به استفاده از ۷ بازیکن خارجی در زمین باشد. این همان قانونی است که پیش‌تر در فصل ۲۰۱۹ اجرا می‌شد.

انتظار می رود در آینده‌ای نزدیک یعنی از نیم‌فصل یا از فصل آینده این موضوع به جمع‌بندی نهایی برسد و تعداد بازیکنان خارجی هر تیم در لیگ مشخص شود. باشگاه‌های الفیصلی، الرائد، التعاون، ضمک، الفیحاء و همچنین الشباب از افزایش تعداد خارجی‌ها حمایت کرده‌اند ولی تیم‌های دیگر هنوز موضع قطعی خود را اعلام نکرده‌اند. به طور کلی به نظر می‌رسد مانع خاصی برای ورود بیشتر بازیکنان خارجی به عربستان وجود نداشته باشد.

7474