به بهانه صحبتهای دژاگه؛ برای کدام بازیکنان، بازی خداحافظی برگزار شد؟

به بهانه صحبتهای دژاگه؛ برای کدام بازیکنان، بازی خداحافظی برگزار شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- در طی سالیان گذشته برای کدام یک از بازیکنان تیم ملی، بازی خداحافظی برگزار شده است؟

به گزارش فوتبالی، سوژه این گزارش، مصاحبه اخیر اشکان دژاگه است. بازیکنی که آخرین بار در پیروزی 0-2 تیم ملی مقابل هنگ کنگ در دوران مربیگری مارک ویلموتس، 3 دقیقه به میدان رفت و بعد از آن دیگر به تیم ملی دعوت نشد. اتفاقی که درباره مسعود شجاعی هم رخ داد و او با تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی صورت گرفت، دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندید.

 دژاگه در گفت و گوی اخیرش درباره دلخوری‌اش از تیم ملی گفته است: بازیکنانی بزرگتر از من بازی خداحافظی نداشتند. ولی انتظار داشتم بعد از این همه بازی کردن با جان و دل برای تیم ملی، حداقل با یک تلفن این تصمیم را به من بگویند.همیشه این گونه بوده که یک مربی بیاید و بخواهد تیم را عوض کند و بازیکنان جوانتر را بیاورد. حداقل انتظار من این بود که زنگ زده و بگویند که چنین تصمیمی دارند ولی این اتفاق نیفتاد. حقیقتش را بخواهید از این موضوع کمی دلگیر هستم.

صحبتهای دژاگه درباره عدم برگزاری بازی خداحافظی برای ملی‌پوشان صحت دارد و نگاهی به فهرست بازیکنانی که در سالهای گذشته خداحافظی کرده‌اند، نشان می‌دهد که به جز دو مورد، برای سایر ملی‌پوشان، خبری از بازی خداحافظی نبوده است

علی دایی

کاپیتان تیم‌ملی در جام جهانی 2006، بعد از این مسابقات از صبا جدا شد و به سایپا رفت و به عنوان مربی بازیکن موفق شد با این تیم قهرمان لیگ برتر شود. دایی بعد از گلزنی در بازی هفته آخر مقابل مس کرمان، به عنوان بازیکن با دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 

دایی اولین بازیکن مربی قهرمان تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

کریم باقری

هافبک سابق تیم ملی در 15 مهر 89 و در بازی دوستانه تیم ملی مقابل برزیل که در امارات برگزار شد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در این دیدار  که تیم ملی با 3 گل مغلوب برزیل شد،کریم باقری در دقیقه 74 وارد میدان شد تا بعد از  17 سال و انجام 87 بازی ملی در این دیدار جذاب و مهیج از دنیایی فوتبال خداحافظی کند.

مهدی مهدوی‌کیا

او جزو بازیکنانی است که دو بار خداحافظی کرده است. یکبار در فینال جام حذفی در 15 اردیبهشت 92 که آن بازی با تساوی 2-2 پرسپولیس و سپاهان به پایان رسید و سپاهان در ضربات پنالتی حریفش را شکست داد تا روز خداحافظی مهدوی‌کیا، روز خوبی برای او و هواداران پرسپولیس نباشد.

خداحافظی دیگر مهدوی‌کیا از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن، به دیدار دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس با پیشکسوتان میلان در 7 آذر سال 92 برمی‌گردد که مهدوی‌کیا در پایان آن بازی، در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد و با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

محمود فکری

24 آبان سال 85 و در بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا، محمود فکری از بازیهای ملی خداحافظی کرد. او در حالی در 37 سالگی  از تیم ملی خداحافظی کرد که اکثر  سال‌های فوتبال باشگاهی خود را در تیم استقلال سپری کرده بود.

7655