مرور 11 گل ملی اشکان دژاگه؛ شروع رویایی!

مرور 11 گل ملی اشکان دژاگه؛ شروع رویایی!

پایگاه خبری فوتبالی- اشکان دژاگه در دوران حضورش در تیم ملی چه آماری را ثبت کرد؟

به گزارش فوتبالی، این بازیکن محبوب که چند روز پیش از مستطیل سبز خداحافظی کرد، اولین بار در ده اسفند سال 1390 پیراهن تیم ملی را پوشید و شروعی رویایی داشت؛ چرا که در بازی مقابل قطر در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 موفق به دبل شد. البته که گل‌های او باعث برد تیم ملی نشد و بازی در نهایت با نتیجه مساوی دو بر دو به پایان رسید.

سومین گل دژاگه به دیدار مقابل تایلند در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 برمی‌گردد. گلی که در 24 آبان سال 92 و در خاک تایلند وارد دروازه حریف شد تا نقطه شروعی برای برد 3 بر صفر ایران در مقابل میزبان باشد.

دژاگه 4 روز بعد و باز هم در مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 توانست چهارمین گل ملی خود را وارد دروازه لبنان کند. مسابقه‌ای که با برتری 4 بر یک تیم ملی به پایان رسید.

دژاگه اما برای گل پنجم با پیراهن تیم ملی، دو سال صبر کرد. او در برد 6 گله در مقابل گوام در 12 شهریور 1394، زننده گل اول مسابقه در دقیقه دهم بازی، از روی نقطه پنالتی بود. مسابقه‌ای که مربوط به مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بود. ششمین گل ملی او هم در همین رقابت‌ها وارد دروازه ترکمنستان شد. 21 آبان 1394 و در ورزشگاه آزادی، دژاگه سومین گل ایران را از روی نقطه پنالتی و در دقیقه 89 زد تا ایران در نهایت 3 بر یک پیروز این مسابقه باشد.

بازیکن سابق تیمهای ولفسبورگ و فولام، هفتمین گل ملی‌اش را در بازی بازی دوستانه مقابل پاپوا گینه نو زد. دیداری که 21 آبان 1395 برگزار شد و تیم ملی حریفش را هشت‌تایی کرد. هشتمین گل اشکان هم مربوط به یک بازی دوستانه است. تیم ملی، 18 آبان 1396 در اتریش موفق شد پاناما را دو بر یک شکست دهد که دژاگه اولین گل ایران را در دقیقه 16 و از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پاناما کرد.

نهمین گل ملی دژاگه در باخت دو بر یک مقابل تیم ملی ترکیه و در یک بازی دوستانه زده شد. تیم ملی هفتم خرداد 97 در ورزشگاه فاتح تریم شهر استانبول به مصاف ترکیه میزبان رفت که دژاگه زننده تک گل ایران از روی نقطه پنالتی، در دقیقه نود و دوم مسابقه بود.

برای دهمین گل ملی بازیکن سابق تراکتور و فولاد باید به  جام ملت‌های آسیا 2019 برگردیم. او 17 دی ماه 1397، دومین گل تیم ملی را از روی یک ضربه آزاد وارد دروازه یمن کرد تا سهمی در برد پنج بر صفر ایران در آن بازی داشته باشد.

او در همین رقابتها و در مقابل عمان برای بار آخر، با پیراهن تیم ملی موفق به گلزنی شد. 30 دی ماه 1397 و در مرحله یک شانزدهم نهایی، اشکان از روی نقطه پنالتی، دومین و آخرین گل ایران در آن بازی را به ثمر رساند تا در 59 بازی ملی، آمار 11 گل را ثبت کرده باشد.

7899