حواشی دلامادونینا؛ علت بازی ضعیف زلاتان از دید پیولی/ پنالتی‌زنان اینتر را اینزاگی مشخص می‌کند؟

حواشی دلامادونینا؛ علت بازی ضعیف زلاتان از دید پیولی/ پنالتی‌زنان اینتر را اینزاگی مشخص می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربیان ایتالیایی روسونری و نراتزوری پس از مصاف دیشب دو تیم در دربی دلامادونینا، در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، شاگردان استفانو پیولی در تیم میلان با کسب نتیجه‌ی تساوی یک بر یک برابر اینتر، ضمن حفظ صدرنشینی مشترک با ناپولی، همچنان به رکورد شکست ناپذیری خود در رقابت های سری آ ادامه می دهند. شاید بتوان قهرمان اصلی این دیدار را چیپریان تاتاروشانو نامید؛ دروازه بانی که با سیو پنالتی لائوتارو مارتینز موفق شد روسونری را در جریان بازی نگه دارد. سرمربی میلانی ها در پایان با خبرنگاران صحبت کرد:

نیمه پر لیوان یا نیمه خالی لیوان؟

"امشب لیوان میلان نیمه پُر است. با هدف پیروزی وارد میدان شدیم اما بازیِ پیچیده ای شد. تیم روحیه‌ی بسیار بالایی از خودش نشان داد و در نیمه‌ی نخست کمی بیش از حد تلاش و فعالیت کردیم."

نسبت به دربی فصل گذشته، میلان با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کرد؟

"اینتر تیم قدرتمندی است و ما هم ثابت کردیم که تیم قدرتمندی هستیم. این یک عملکرد مثبت بود. به میانگین سنی ترکیب اصلی بین دو تیم دقت کنید. ما برای کسب تجربه حین مسابقه، نیاز به زمان داشتیم تا اعتماد به نفس لازم را شکل بدهیم و حالا می توانیم با بهترین ها در سری آ مبارزه کنیم. سختی هایی وجود داشت اما ما شجاعتمان را امشب یک بار دیگر نشان دادیم و هر دو تیم فرصت هایی برای کسب پیروزی داشتند."

درباره‌ی خطای کسیه و پنالتی هاکان چالهان اوغلو؟

"در رابطه با پنالتی، ما اشتباه ساده ای مرتکب شدیم اما این باعث برهم خوردن ایده ها و رویکرد ما در این بازی نشد و توانستیم به بازی بازگردیم."

در رابطه با زلاتان ابراهیموویچ در دیدار امشب؟

"ما می توانستیم امشب بیشتر با زلاتان ابراهیموویچ همراه شویم چرا که به خوبی تغذیه اش نکردیم؛ اما این نیز واقعیت است که ما برای هر توپ مبارزه کردیم و هرگز عقب نشینی نکردیم."

بازگشت آنته ربیچ به ترکیب؟

"آنته بازیکن بسیار مهمی است؛ چرا که می تواند در حرکت، تغییر سرعت دهد و بسیار هجومی می باشد. رافائل لیائو امشب کمی کُند بود زیرا او در طول سه هفته‌ی گذشته هر سه روز در حال بازی کردن است."

درباره‌ی رکورد شکست ناپذیری در سری آ؟

"در بین پنج لیگ معتبر اروپایی، تنها ناپولی و میلان همچنان در این فصل شکست ناپذیر هستند و این موضوع، چیزهای زیادی در رابطه با کاری که ما انجام می دهیم، می گوید."

همچنین در پایان دربی دیشب دلامادونینا، سیمونه اینزاگی نیز در نشست خبری با خبرنگاران گفت و گو کرد. سرمربی نراتزوری در خصوص این بازی گفت:

"موقعیت های زیادی داشتیم و حتی یک پنالتی را به گل تبدیل نکردیم؛ بنابراین به نظرم استحقاق پیروزی را داشتیم. ما مقابل تیمی عالی قرار گرفتیم که با شایستگی در صدر جدول قرار دارد؛ اما زمان برای بازگشت به مسیر وجود دارد و عملکردهایی این چنینی، به ما اعتماد به نفس می دهد. کاری که باید انجام دهیم، این است که پس از این دوره از مسابقات باشگاهیِ مابین دو فیفادی که با برخی مشکلات آمادگی جسمانی برای ما به پایان رسید، انرژی خود را بازیابی کنیم."

درباره‌ی عدم پیروزی اینتر در بازی های مهم؟

"در شش بازی اخیر با میلان و یوونتوس مساوی کردیم اما در این دو بازی، حقمان برد بود. میلان و ناپولی پا به پای هم جلو می روند اما راه طولانی است و ما نیز هنوز از رقابت خارج نشده ایم. می‌ خواستیم به هوادارانمان یک پیروزی هدیه بدهیم و من احساس می‌ کنم سزاوار آن بودیم. سرعت و ریتم بازی بسیار بالا بود و هر دو تیم احتمالاً می توانستند از نظر فنی خیلی بهتر عمل کنند اما بازی پر فشار بود. میلان یک تیم بسیار تکنیکی است؛ بنابراین باید آن ها را خسته کنید و با حفظ توپ، آن ها را مجبور به حرکت کنید تا خسته شوند. در بیست دقیقه‌ی ابتدایی، خوب کار کردیم و به طور کلی فکر می‌ کنم استحقاق بیشتری برای برد داشتیم و فقط در پانزده دقیقه‌ی پایانی کمی دچار مشکل شدیم. پنالتی‌ زن های اصلی تیم ما لائوتارو مارتینز و هاکان چالهان اوغلو هستند؛ در حالی که ایوان پریشیچ نیز می‌ تواند پنالتی بزند. هاکان خواست تا اولی را بزند و لائوتارو نیز دومی را زد. تصمیم گیری بین آن هاست؛ می دانیم که آن لحظات چگونه است و چه شرایطی در آن لحظات وجود دارد. اگر به تساوی با آتالانتا و همچنین این بازی دربی نگاه کنیم، ما چهار امتیاز را به دلیل خراب کردن پنالتی از دست داده ایم که امتیازات مهمی هستند. هاکان دیشب یک بازی عالی را انجام داد‌ او همچنین مقابل اودینزه هم خیلی خوب عمل کرد. بیرون گذاشتن یک نفر از بین وسینو، سنسی، ویدال و گالیاردینی کار آسانی نیست و هر بار که باید انتخاب کنم، همیشه شک و تردید دارم."

درباره‌ی مصدومیت نیکولو بارلا و ادین ژکو؟ 

"بارلا ناگهان احساس درد عضلانی کرد و خواست تعویض شود. وضعیتش را ارزیابی می کنیم. در انتهای نیمه اول ژکو و باستونی را نیز دچار مشکل دیدم. طبیعی است که با این سرعت بالا از بازی، عضلات بازیکنان تحت فشار قرار می گیرند. امیدوارم مصدومیت آن ها جدی نباشد."

لازم به ذکر است که ناپولی نیز با نتیجه‌ی مشابه یک بر یک در خانه خود برابر هلاس ورونا متوقف شد تا همچنان به همراه روسونری، صدرنشین مشترک سری آ باشند.

9404