جنجال در ورزشگاه آزادی؛ پنالتی یا تمارض؟ (کارشناسی)

جنجال در ورزشگاه آزادی؛ پنالتی یا تمارض؟ (کارشناسی)

پایگاه خبری فوتبالی- دو صحنه جنجالی در محوطه جریمه پرسپولیس با اعتراض گل‌گهری‌ها مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، یک شب دیگر از مسابقات لیگ برتر ایران با جنجال داوری همراه بود. اتفاقی تکراری که برای بازی استقلال هم وجود داشت و حالا این بار دو صحنه از بازی پرسپولیس و گل‌گهر، توجه‌ها به خود جلب کرده است.

 در دقیقه ۵۲ این بازی امین پورعلی بازیکن گل‌گهر با وحید امیری برخوردی داشت و او روی زمین افتاد و البته داور پنالتی نگرفت که این اتفاق سبب شد تا کادرفنی گل‌گهر نسبت به این تصمیم معترض شود.

 ده دقیقه بعد این نوبت به میلاد زکی پور رسید تا در دوئلی با وحید امیری شرکت کند و دوباره زمین خوردن او، محل جدال در حاشیه زمین و بین نیمکت‌های دو تیم شد.

 پس از بازی تیم گل‌گهر با اشاره به این دو صحنه، بیژن حیدری را یار دوازدهم پرسپولیس قلمداد کرد و از آن سو هواداران پرسپولیس با وایرال تصاویر آهسته مدعی شدند که داور تصمیم درستی گرفته است.

 در همین خصوص کارشناسان داوری اظهار نظر کرده‌اند:

 * صحنه دقیقه ۵۲ در محوطه جریمه پرسپولیس (امین پورعلی - وحید امیری):

 

محمد فنایی: در این صحنه برخورد جزئی وجود دارد اما بازیکن بزرگنمایی می‌کند و در حد پنالتی نیست. حتی داور می‌تواند یک کارت زرد هم بدهد.

نوید مظفری: مهاجم گل‌گهر در محوطه جریمه پرسپولیس تعادلش را از دست داد که تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی صحبح بود زیرا اصلا برخوردی به وجود نیامد. 

حسین عسگری: مهاجم گل‌گهر وارد شد و وحید امیری بدون خطا توپ را از او گرفت و یک جدال عادی بود. در این صحنه داور به درستی دستور به ادامه بازی داد. 

حیدر سلیمانی: تیم حریف اعتقاد داشت داور باید اعلام پنالتی می‌کرد ولی هیچ برخوردی بین وحید امیری و مهاجم گل‌گهر رخ نداد. حتی داور می‌توانست با مهاجم حریف هم برخورد کند و برای شبیه‌سازی به او اخطار بدهد.

نوذر رودنیل: در این صحنه بازیکن گل‌گهر شبیه سازی کرد و پنالتی رخ نداد.

 

* صحنه دقیقه ۶۲ در محوطه جریمه پرسپولیس (میلاد زکی پور - وحید امیری):

 محمد فنایی: این صحنه هم به هیچ عنوان پنالتی نیست و بزرگنمایی انجام می‌شود.

نوذر رودنیل: در این صحنه هیچ خطایی رخ نمی‌دهد.

نوید مظفری: امیری و زکی‌پور برخوردی را در محوطه جریمه پرسپولیس داشتند که خطا نبود و بیژن حیدری در این صحنه درست تصمیم گرفت.

حسین عسگری:  این صحنه خطا نبود. بازیکن گل گهر برای پوشش توپ بدن گذاشت که بازیکن پرسپولیس از پشت آمد و توپ را زد.

حیدر سلیمانی: مشخص بود وحید امیری به توپ ضربه می‌زند و هیچگونه اثری روی پای مهاجم گل‌گهر ندارد و ادامه بازی صحیح بود.

۴۱۵۴