اکبرپور: مالکیت فعلی توان حل مشکلات ماشین‌سازی را ندارد/ برای خودشیرینی زیرآب زنوزی را می‌زنند

اکبرپور: مالکیت فعلی توان حل مشکلات ماشین‌سازی را ندارد/ برای خودشیرینی زیرآب زنوزی را می‌زنند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: امید من این است که محمدرضا زنوزی برگردد، او می‌تواند مشکلات را برطرف کند، مالکیت فعلی توانش را ندارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، علیرضا اکبرپور در مورد آخرین شرایط تیم ماشین‌سازی تبریز پس از گذشته سه هفته از مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، اظهار داشت: شرایط مانند گذشته است. پنجره‌ها باز نشده و هیچ چیزی معلوم نیست. تعدادی از هواداران مقابل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی حاضر شدند و در مورد تیم با ایوب بهتاج (مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی) صحبت کردند. ظاهراً آن‌ها نیز قرار شده با یک نفر به توافق برسند تا تیم را در اختیار بگیرد.

وی افزود: مالک فعلی توانایی اداره تیم و پول ندارد. با این شرایطی که ما داریم فقط می‌توانیم با بازیکنان امید و  جوانان بازی کنیم. آن‌ها هم در سه بازی گذشته با تمام وجود بازی کردند اما به هر حال بازیکن پایه هستند و نمی‌توانند در یک لیگ سنگین تا آخر بازی کنند. ممکن است مصدوم و نابود شوند.

سرمربی ماشین‌سازی در مورد اینکه هفته گذشته اعلام کرده بود تا روز پنج‌شنبه صبر می‌کند و آیا تا به حال اتفاقی افتاده است، عنوان کرد: من گفته بودم تا روز پنج‌شنبه تکلیف را مشخص کنید که اگر پنجره باز نمی‌شود تصمیمی بگیرند. قرار بود پنجره باز شود اما اکنون قراردادها ثبت نشده باقی مانده، تعدادی از بازیکنان هم رفته‌اند و نمی‌دانم چه کنم.

اکبرپور افزود: نمی‌دانم چرا با این تیم به این شکل رفتار شده؟ اسمش را چه بگذاریم؟ بی‌دقتی، نامردی یا خودخواهی؟ هیچ نظارتی وجود ندارد و هیچکس پاسخگو نیست. مدیرکل اداره ورزش و جوانان تلاش‌هایی داشته اما نمی‌دانم مالکیت چه اصراری دارد تیم را با این شکل جلو ببرد. آیا او می‌خواهد ماشین‌سازی را منحل کند؟! مالک باشگاه باید به تعهداتش عمل کند. از زمانی که آمده بیش از 90 درصد تعهدات عملی نشده، به عنوان مثال از سال گذشته قرارداد ما تسویه نشده، حق و حقوق خود من مانده، بعضی از بازیکنان هم پول دادند و رضایت‌نامه گرفتند و رفتند.

سرمربی ماشین‌سازی در مورد اینکه آیا اخیراً‌ صحبتی با مالک باشگاه داشته گفت: صحبتی نداریم. هر حرفی هم بزنیم فایده‌ای ندارد. مدام وعده می‌دهد که این هفته درست می‌شود یا سه روز دیگر، دو روز دیگر درست می‌شود!

وی در خصوص وضعیت ادامه همکاری با باشگاه ماشین‌سازی اظهار داشت:‌ من قرارداد دارم اما هنوز از فصل قبل تسویه نشده است. باید حق و حقوق ما را بدهند و حساب و کتاب کنند اما ظاهراً مالکیت عین خیالش نیست. او باید طبق توافقات عمل کند و چاره‌ای بیندیشد. ظاهراً‌ کار را به امان خدا رها کرده، و فقط چند بازیکن جوان را می‌برند و می‌آورند. آن‌ها 17-16 ساله هستند. تا آخر فصل نمی‌شود با این نفرات کار کرد.

اکبرپور در خصوص اینکه آیا با مسئولان ورزشی استان آذربایجان شرقی صحبتی داشته گفت: من با مدیرکل اداره ورزش و جوانان صحبت کردم. به من گفت صبر کنم و من هم فعلاً صبر کرده‌ام.

سرمربی ماشین‌سازی در خصوص اینکه در بازی‌های قبلی همراه تیم نبود و آیا با ادامه این شرایط برای بازی هفته چهارم (مقابل مس کرمان) هم به کرمان نمی‌رود، اظهار داشت: اگر پنجره باز می‌شد الان تیمی که ما بسته بودیم با 9 امتیاز در صدر جدول بود و می‌توانستیم دوباره به لیگ برتر برگردیم. تیم فعلی را مربی امیدها بیشتر می‌شناسد. وقتی من اسم بازیکن را هم نمی‌دانم چه کار کنم؟ متولیان ورزش آذربایجان جمع شوند و بگویند ما حمایت می‌کنیم اما شرایط درست نمی‌شود و شما به سمت نابودی بروید! این خیلی بهتر از این است که هیچ تصمیمی گرفته نشود.

وی در خصوص اینکه آیا امیدی به بهبودی شرایط ماشین‌سازی دارد، عنوان کرد: امید من این است که محمدرضا زنوزی برگردد و امور تیم را در دست بگیرد. شاید نفرات دیگری باشند که توانایی دارند اما تنها کسی که می‌تواند مشکلات را برطرف کند زنوزی است. مالکیت فعلی توانش را ندارد. اگر داشت تا به حال حداقل بخشی از مشکلات حل می‌شدند. گفتند ما در سوئیس نفر داریم و می‌توانیم کاری انجام بدهیم اما هنوز پنجره بسته است و ملزومات ابتدایی مانند البسه نیز تهیه نشده است.

اکبرپور تصریح کرد:‌ ما در فوتبال‌مان اشخاص کمی را داریم که بتوانند از جیب‌شان خرج کنند. زنوزی 57 میلیارد تومان پرداخت کرد و پنجره تراکتور باز شد اما قدر این افراد را نمی‌دانیم. باید به آنها روحیه و انرژی بدهیم که برای سرمایه‌گذاری در فوتبال ترغیب شوند. هر کسی ممکن است اشتباهاتی داشته باشد اما باید مشاوره خوب بدهیم که به نفع فوتبال ما باشد. فوتبال تبریز می‌تواند جوانان خودش را تربیت و به تیم ملی معرفی کند. این نفرات باید حمایت شوند اما متأسفانه عده‌ای زیرآب می‌زنند و برای خودشیرینی آن‌ها را از فوتبال دور می‌کنند.

6641