پرونده کالدرون و دستیارش تهدیدی برای مجوز حرفه ای‌سازی

پرونده کالدرون و دستیارش تهدیدی برای مجوز حرفه ای‌سازی

پایگاه خبری فوتبالی- آیا طلب کالدرون و دستیارش مجوز حرفه ای قرمزها را باطل خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی،با توجه به اینکه یکی از شرایط حضور تیم های شرکت کننده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صدور مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است به همین دلیل 4 باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد اقدامات اولیه خود را در این زمینه انجام داده و مدارک را بارگذاری کرده اند.

از فدراسیون فوتبال خبر می رسد که 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال هنوز موفق به اخذ مجوز لازم نشده‌اند. برای مدیریت باشگاه پرسپولیس اخذ این مجوز یکی  از چالش‌های اصلی و مهم در مسیر پیش رو است اما این باشگاه اگر نتواند مشکلاتش را در راه صدور این مجوز حل کند حضور آنها در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با خطری جدی مواجه خواهد شد. 

مشکل اصلی پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌‌ای‌سازی، پرونده این باشگاه در فیفا و شکایت کالدرون بابت مطالبات خود از قرمزها است، با توجه به اینکه ای اف سی برای این فصل سختگیری‌های شدیدی اعمال کرده است و حذف الاتحاد عربستان به عنوان یکی از نماینده های این کشور در لیگ قهرمانان آسیا نشان دهنده این موضوع است حال مدیران پرسپولیس تمام تلاش خود را برای حل این مشکل به کار گرفته اند.

 در سال‌های گذشته اگر بر سر پرونده‌های فیفا توافقاتی صورت می‌گرفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا مسیر را برای اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی باز می‌کرد اما الان شرایط فرق کرده و پرسپولیس اگر نتواند مطالبات کالدرون را بپردازد، نمی‌تواند در لیگ قهرمانان‌ آسیا حضور پیدا کند.

گفته می شود مدیران پرسپولیس طی تماس با کالدرون و خواکین از آنها خواسته اند تا شماره حسابی در ترکیه و یا کشورهای حوزه خلیج فارس به آنها اعلام کند تا در کمترین زمان ممکن و در یک مرحله طلب آنها واریز شود اما گویا کالدرون یک حساب را در سوییس به آنها معرفی کرده است که با توجه به شرایط تحریم ها وضعیت را برای انتقال پول دشوار می کند.

حال باید منتظر ماند و دید که پرونده طلب کتادرون می تواند مجوز حرفه ای باشگاه پرسپولیس را با خطر مواجه کند یا نه.

7655