فولاد یک - پرسپولیس 3 | فولاد در اهواز خم شد/ سه امتیاز با ارزش خارج از خانه در حساب قرمزها

فولاد یک - پرسپولیس 3 | فولاد در اهواز خم شد/ سه امتیاز با ارزش خارج از خانه در حساب قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در آخرین دیدار از هفته نخست لیگ برتر، دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران از ساعت 18:00 امروز در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف هم رفتند.

در نیمه اول این بازی شاهد عملکردی ضعیف و کسالت بار از سوی هر دو تیم بودیم و موقعیت های چندانی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشد و این نیمه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اما در شرایطی که نیمه نخست این بازی نوید دیداری جذاب را نمی داد، ناگهان در نیمه دوم ورق برگشت و 45 دقیقه دوم تبدیل به یک بازی جذاب و پرگل شد.

جشنواره گلزنی پرسپولیس در اهواز با گل رضا اسدی آغاز شد که با ضربه سر در دقیقه 60، توپ ارسالی امید عالیشاه را از روی نقطه کرنر وارد دروازه احسان مرادیان کرد و قفل دروازه فولاد را شکست.

هنوز بیشتر از 10 دقیقه از به ثمر رسیدن گل اول نگذشته بود که دروازه فولاد برای بار دوم فرو ریخت و این بار حامد پاکدل که در دقیقه 65 به عنوان یار تعویضی جایگزین مهدی عبدی شده بود، موفق شد با ضربه سر، ارسال مهدی ترابی را از روی ضربه ایستگاهی به گل تبدیل کند و پرسپولیس را با 2 گل از حریف پیش بیاندازد.

در ادامه بازی، یک پنالتی برای فولاد در دقیقه 77 بدست آمد که شیمبا پشت توپ ایستاد و دروازه حامد لک را باز کرد تا اختلاف به یک گل برسد و نور امید بر دل فولادمردان بتابد.

اما این پایان کار نبود و حملات پرسپولیس برای بار سوم کار دست فولاد داد و این بار پاس عمقی و زیبای وحید امیری، عیسی آل کثیر را در موقعیت تک به تک قرار داد و مهاجم خوزستانی پرسپولیس در کمال خونسردی دروازه فولاد را باز کرد تا حساب کار 3 بر یک شود و کار برای فولاد به پایان برسد.

بدین ترتیب پرسپولیس لیگ بیست و یکم را با یک پیروزی شیرین خارج از خانه آغاز کرد و شاگردان گل‌محمدی تاحدودی از زیر فشارهای وارده پس از شکست سنگین مقابل الهلال خارج شدند.

جمعه 30 مهر 1400

هفته اول لیگ برتر

فولاد – پرسپولیس ساعت 18

تیم داوری: محمد حسین ترابیان – فرهاد فرهاد پور – علیرضا مرادی – یاسر همرنگ

ترکیب فولاد مقابل پرسپولیس

احسان مرادیان، صالح حردانی (87 - مجتبی نجاریان)، مهران موسوی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، محمد آبشک (87 - محمد میری)، میلاد بدرقه (۸۹-احمد عبدالله زاده)، محمد قاسمی‌نژاد، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا

سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب پرسپولیس مقابل فولاد

حامد لک، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی، مهدی شیری، وحید امیری، رضا اسدی (1+90 - کمال کامیابی نیا)، میلاد سرلک، احسان پهلوان (65 - عیسی آل کثیر)، مهدی ترابی، امید عالیشاه و مهدی عبدی (65 - حامد پاکدل)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

شرح‌گل

پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر از سمت راست شد و سانتر امید عالیشاه روی سر رضا اسدی فرود آمد و او دروازه فولاد را باز کرد.

ضربه ایستگاهی پرسپولیس را مهدی ترابی به روی دروازه فولاد ارسال کرد و حامد پاکدل مهاجم تعویضی پرسپولیس با پشت سر توپ را وارد دروازه فولاد کرد تا برای دومین بار دروازه مرادیان فرو بریزد.

پنالتی فولاد را شیمبا به وسط دروازه زد تا لک در گرفتن توپ ناکام بماند و اختلاف به حداقل برسد.

حرکت ترکیبی پرسپولیس از سمت چپ منجر به پاس در عمق وحید امیری به آل کثیر شد و این بازیکن در موقعیت تک به تک گل سوم را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

اخطار

صالح حردانی (۷۰)

لحظات حساس

دقیقه ۲۸: فرصتی مناسب برای فولاد در محوطه به وجود امد که پاس در عرض قاسمی نژاد را سرلک قطع کرد.

دقیقه۳۳: اولین فرصت خطرناک بازی برای پاتوسی و تیم فولاد به دست آمد که شوت آیاندا پاتوسی را لک راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۰: فرصت برای پرسپولیس روی پاس عالیشاه به عبدی به وجود آمد که عبدی زمین خورد و داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه۴۴: فرصت برای پرسپولیس در پشت محوطه جریمه به دست آمد و ترابی با یک ضربه بیرون پا توپ را شوت کرد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: حرکت عالی بازیکنان فولاد از سمت چپ موقعیتی مناسب برای حیدریه به وجود آورد که ضربه این بازیکن با اختلاف اندک به اوت رفت‌.

دقیقه ۶۳: فرصت تک به تک مهدی عبدی با بی دقتی او از دست رفت و مرادیان توپ را جمع کرد.

دقیقه ۶۵: فرصت فوق العاده برای پرسپولیس روی حرکت سریع ترابی و شوت او راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۶: پنالتی برای فولاد روی خطای فرجی بر روی شیمبا اعلام شد.

دقیقه ۸۸: فرصت برای فولاد و روی چرخش شیمبا در پشت محوطه به وجود آمد که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

ویدیو خلاصه این بازی را اینجا ببینید

7474