اصرار فیفا برای برگزاری جام‌جهانی با فاصله زمانی دو ساله

اصرار فیفا برای برگزاری جام‌جهانی با فاصله زمانی دو ساله

پایگاه خبری فوتبالی - مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) همچنان بر مواضع اخیر خود مبنی بر برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال با فاصله زمانی هر دو سال یک بار اصرار می ورزند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از برنامه ال‌لارگوئرو از رادیو کادنا سر اسپانیا، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به تمامی فدراسیون های فوتبال زیر مجموعه خود در کشورهای مختلف اطلاع داده است که برنامه‌ ریزی های خود را بر این اساس انجام دهند که از سال ۲۰۲۶، هر دو سال یک بار رقابت های جام جهانی در این رشته ورزشی پر طرفدار برگزار خواهد شد.

به این ترتیب، مدت حضور بازیکنان در تیم‌ های ملی از پنجاه روز به سی روز کاهش خواهد یافت و رقابت های مقدماتی جام جهانی نیز به جای هفت پنجره، تنها در دو پنجره برگزار خواهند شد.

بر همین اساس، بازیکنان برای رسیدن به اردوهای تیم‌ های ملی کشورهای خودشان، مسافت های کمتری را طی خواهند کرد.

رای‌ گیری در خصوص طرح مذکور، در ماه میلادی آینده انجام خواهد شد و پيش بينی ها، حکایت از این دارد که احتمال بالایی وجود دارد که این طرح بتواند درصد بالایی از آرای موافق را کسب کند.

همه این ها در حالی است که الکساندر چفرین، ریاست اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اخیرأ در مصاحبه‌ ای که با خبرگزاری رویترز انجام داد، به صراحت اعلام کرده بود که حتی در صورتی که این طرح بتواند موافقت فدراسیون های فوتبال را کسب کند، این اتحادیه به همراه CONMEBOL یا همان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، آن را لغو و وتو خواهند کرد.

9404