نتیجه طرح جنجالی جام جهانی؛ فدراسیون‌های اروپایی از فیفا خارج می‌شوند!

نتیجه طرح جنجالی جام جهانی؛ فدراسیون‌های اروپایی از فیفا خارج می‌شوند!

پایگاه خبری فوتبالی - نقشه های فیفا برای تغییر تقویم مسابقات ملی و برگزاری جام جهانی در هر دو فصل یک بار به جای هر چهار سال یک بار باعث شده که برخی فدراسیون های اروپایی خشمگین شوند.

به گزارش فوتبالی، آسوشیتدپرس گزارش داده است که شمار زیادی از تیم های ملی اروپایی قصد تحریم فیفا را دارند و هیچ بعید نیست که از این تورنمنت خارج شوند. فیفا قرار است که در روزهای آینده تصمیم نهایی خود را در این باره اعلام کند که آرسن ونگر مربی فرانسوی سابق آرسنال یکی از عوامل اصلی این طرح است.  در ابتدا قرار است که 211 فدراسیون عضو فیفا پیشنهادی که در این باره وجود دارد را بشنوند و انتظار می رود که چهارشنبه کمیته اجرایی فیفا اعلام کند که در ماه دسامبر قصد برگزاری این طرح را دارد.

اگر اکثریت اعضای فیفا برگزاری جام جهانی در هر دو سال یک بار را تایید کنند، احتمال دارد که برخی فدراسیون ها مخالفت علنی خود را اعلام کنند و حتی از این سازمان کناره گیری کنند. تا کنون کشورهایی نظیر دانمارک، سوئد، نروژ، فنلاند، ایسلند و جزایر فارو به عنوان کشورهای عضو اسکاندیناوی مخالفت خود را در این زمینه ابراز داشته اند.

البته خروج از فیفا تاثیری روی شرایط این فدراسیون ها در یوفا نخواهد داشت. به طور مثال جبل الطارق قبل از آن که عضو فیفا شود فقط در یوفا عضویت داشت.  فیفا در اساسنامه خود تاکید کرده است که خروج از این سازمان یک گزینه کاملا قانونی است. بر اساس بند 18 یک فدراسیون عضو می تواند شش ماه زودتر از تورنمنت انصراف خود را از این سازمان اعلام کند.

4125