اخذ مجوز حرفه‌ای پرسپولیس در گیر‌و‌دار بروکراسی اداری/ اولیایی: کمیته در حال بررسی مدارک است

اخذ مجوز حرفه‌ای پرسپولیس در گیر‌و‌دار بروکراسی اداری/ اولیایی: کمیته در حال بررسی مدارک است

پایگاه خبری فوتبالی- عضو کمیته استیناف حرفه ای سازی باشگاه ها می گوید الزامات جدید حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سخت‌گیرانه است.

کاظم اولیایی یکی از اعضای کمیته استیناف حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی با اشاره به درخواست 5 باشگاه لیگ برتری برای دریافت مجوز حرفه ای گفت: "بر اساس الزام ای اف سی کشورهای عضو این نهاد باید کمیته ای متشکل از افرادی که در فدراسیون عضویت ندارند درست می کردند و با عضویت کارشناسان درباره مجوز حرفه ای باشگاه ها بحث و تبادل نظر کنند. به همین خاطر ما به این کمیته دعوت شدیم تا شرایط را بررسی کنیم."

اولیایی در ادامه تصریح کرد: "ما شرایط باشگاه ها را بررسی می کنیم و همه چیز را زیر نظر قرار می دهیم. فکر می کنم مشکلات زیادی در باشگاه ها وجود دارد که باید رفع شود و در نهایت گزارش خود را به فدراسیون فوتبال و ای اف سی ارائه خواهیم کرد."

این عضو کمیته استیناف حرفه ای سازی باشگاه ها در واکنش به سوال خبرنگار فوتبالی مبنی بر آخرین وضعیت مجوز باشگاه پرسپولیس و مشکلاتی که در راستای صدور آن وجود دارد گفت:" از نظر حقوقی و مالی کمیته در حال بررسی مدارک باشگاه پرسپولیس است، باشگاه اسناد حقوقی جدیدی را ارائه کرده است، بخش مالی هم در دست بررسی است و کارشناس مالی مشغول ارزیابی مدارک ارائه شده است، باید اعضای کمیته بدوی باشگاه را بررسی کنند و نظر خود را ارائه بدهند اگر دوستان در باشگاه پرسپولیس اعتراضی داشته باشند می تواننند در کمیته استیناف پیگیر اعتراض خود باشند."

اولیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شایعاتی که در رابطه با تهدید این باشگاه به خاطر طلب کالدرون و دستیارش صحت دارد گفت: " فعلا نمی شود پیش داوری کرد، باشگاه مدارک خود را ارائه کرده است و فدراسیون هم احکامی که صادر شده را به این کمیته ارسال کرده پس از بررسی مدارک کمیته نظر خود را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد اما در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی در رابطه با این موضوع نظر داد."

اولیایی در حالی می گوید که مدارک در دست بررسی است که از چند روز قبل شایعاتی مبنی بر رد مجوز حرفه ای قرمزها به گوش می رسید و حتی اخباری منتشر شد که باشگاه باید برای دریافت مجوز حرفه ای جریمه 100 هزار دلاری پرداخت کند اما عضو کمیته استیناف این شایعات را فعلا رد کرد و به نظر جمعی کمیته در ادامه موکول کرد.

مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس که اعتقاد دارد مجوز حرفه‌ای یک چالش برای مدیریت فعلی باشگاه است که البته مثل بیشتر معضلات، مربوط به دوران مدیریت فعلی نیست. 

یکی از شروط اخذ مجوز حرفه‌ای تسویه حساب یا رضایت گرفتن از تمام بدهکاران داخلی و خارجی باشگاه است که علیه باشگاه حکم دارند. در این خصوص چندی قبل اقداماتی صورت گرفت و باشگاه اعلام کرد مقدمات اخذ مجوز حرفه‌ای انجام شده و ثبت نام در سازمان لیگ هم صورت گرفته و باشگاه منتظر جواب است که تا الان چیزی قطعی نشده است.

پرسپولیس فقط 12 روز دیگر فرصت دارد تا مجوز حرفه‌ای خود را برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان 2022 بگیرد. اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، قاعدتاً نباید نگران عبور از این چالش بود.

در حال حاضر پنج باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و گل گهر درخواست مجوز حرفه ای سازی کرده اند.

7655