کلوپ: سبک بازی اتلتیکو را دوست ندارم/ آن‌ها مجددا قهرمان لالیگا می‌شوند

کلوپ: سبک بازی اتلتیکو را دوست ندارم/ آن‌ها مجددا قهرمان لالیگا می‌شوند

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی آلمانی ليورپول در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، یورگن کلوپ، سرمربی ليورپول انگلیس پیش از دیدار تیمش مقابل اتلتیکو مادرید در چهارچوب رقابت های هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. صحبت های کلوپ در این نشست خبری را در ادامه می خوانید:

در مورد محمد صلاح؟

"من نظری ندارم که چطور توپ طلا می‌ برید. اگر مربوط به حضور در فینال لیگ قهرمانان و گل زدن باشد، کار دشوار خواهد بود. ولی اگر مربوط به عملکرد شما در چندین فصل مختلف باشد، او لایق این خواهد بود. محمد همیشه در داخل باشگاه احترام و اعتبار زیادی دارد ولی بیرون از این جا را مطمئن نیستم. در این چند سال اخیر او در سطح بالایی برای ما بازی کرده برای همین می توانید هر چیز مثبتی که می خواهید در مورد او بنویسید، ولی اکنون اجازه بدهید روی اتلتیکو تمرکز کنیم."

 درباره‌ی اتلتیکو مادرید؟

"اگر شما هر دو بازی مقابل اتلتیکو مادرید را پیروز شوید، به نظر می رسد که از این مرحله عبور کرده اید. ولی آخرین بار ما هر دو بازی را شکست خوردیم. من فرد مثبت اندیشی هستم ولی آن قدر مثبت اندیش نیستم که بگویم ما مقابل اتلتیکو از پیش برنده ایم. بازی برگشت دو فصل پیش، دشوارترین بازی در سخت‌ ترین شرایطی که من در فوتبال تجربه کرده ام، بود. ما باختیم ولی باخت در آن شب در مقابل اتفاقاتی که بعد از آن افتاد (مسائل پاندمی کرونا)، چندان اهمیت نداشت."

"خوشبختانه می توانیم از تجربیات بازی‌ های قبل مقابل اتلتیکو مادرید استفاده کنیم. تیم آن ها از آن زمان تغییراتی داشته پس ما با یک تیم متفاوت بازی خواهیم کرد نه با یک تیم ضعیف تر. آن ها سال قبل قهرمان لیگ اسپانیا شدند و پیروزی مقابل آن ها اصلا کار راحتی نیست. تیم سیمئونه می داند که چگونه این بازی ها را پیروز شود."

درباره‌ی فرم خوب لیورپول در بازی های خارج از خانه؟

"خیلی به این موضوع فکر نمی‌ کنم که چه زمانی یا در چه مکانی گلزنی می‌ کنیم. البته درسته، ما از بازی های خانگی بیشتر لذت می‌ بریم ولی تفاوت چندانی در نوع بازی ما ایجاد نمی کند. برای مثال، زدن سه گل به اتلتیکو اصلاً محتمل نیست، صادقانه بگویم مطمئن نیستم که حتی آن ها تا به حال در خانه سه گل در یک بازی دریافت کرده باشند!"

درباره‌ی روبرتو فیرمینو؟

"بابی نقش زیادی در پیشرفت تیم کنونی دارد. او یک بازیکن کلیدی و اتصال دهنده برای تمامی خطوط است. هیچ وقت از ستایش او خجالت زده نخواهم بود. اگر فراموش کرده‌ اید، به عقب برگردید و ببینید که من در مورد بابی چگونه صحبت کرده‌ ام. بابی ماه پیش مصدوم شد که اصلا خوب نبود، ولی سه گل در بازی آخر هفته برایش فوق‌ العاده بود. روی کاغذ او یک شماره 9 کاذب است ولی فراتر از آن، او یک بازیکن خیلی خیلی خیلی مهم برای ماست."

درباره‌ی سیمئونه؟

"بیشتر از این نمی‌ توانم از آن ها تعریف کنم."

درباره‌ی این سوال که آیا از سبک بازی آن ها خوشتان می آید؟

"نه خیلی، ولی این فقط نظر شخصی من است. در این ورزش فقط باید موفق باشید و این چیزی است که آن ها هستند. به نظرم آن ها امسال هم قهرمان لالیگا خواهند بود."

درباره‌ی انتقاد از سبک بازی اتلتیکو در سال ۲۰۱۹؟

"شرایط بعد از بازی پر تنش بود، راستش را بخواهید از مسائل زیادی عصبی و نا امید بودم. در موقعیتی بسیار سخت باید روی فوتبال تمرکز می‌ کردیم. اتلتیکو هم بازیکنانی در‌ کلاس جهانی در اختیار داشت ولی فقط به فکر دفاع بود. این احتمالا دلیل حرف هایی است که در آن زمان گفتم. در کل چیزهایی که من گفتم تحت تاثیر آن روز مشخص در حدود ۱۸ ماه پیش بود."

9404