دعوت فیفا از سرمربیان تیم‌های ملی برای رایزنی درباره جام جهانی

دعوت فیفا از سرمربیان تیم‌های ملی برای رایزنی درباره جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون جهانی فوتبال برای تصمیم‌گیری درباره اصلاحات مدنظرش در خصوص تقویم تورنمنت‌های این رشته ورزشی قصد دارد نظر سرمربیان ملی را جویا شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه مارکا، فدراسیون جهانی فوتبال (فوتبال) برای بررسی تغییرات موردنظرش در تقویم تورنمنت‌های ملی قصد دارد از سرمربیان تیم‌های ملی عضو این سازمان مشورت و کمک بگیرد.
مدیران فیفا مدتی است که به اجرای یکسری تغییرات در شیوه برگزاری تورنمنت‌های تحت نظارت نهاد حاکم بر دنیای فوتبال فکر می‌کنند که مهمترین آن کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام جهانی از چهار به دو سال است. این طرح فیفا مخالفان زیادی دارد که مهمترین آنها اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبل) هستند. این دو سازمان حتی تهدید به تحریم جام جهانی در صورت تصویب دو سالانه شدن این تورنمنت کرده‌اند.

با این حال فیفا قصد پیشبرد اهدافش را دارد و به دنبال آن است تا شانس خود را برای عملی کردن طرح‌های مدنظرش با گرفتن تأییدیه از اهالی دنیای فوتبال امتحان کند. در قدم اول هم این سازمان و مسئول بخش توسعه آن آرسن ونگر از سرمربیان فوتبال در رده ملی دعوت به عمل آورده است تا درباره مسائلی مختلف از جمله تناوب در برگزاری تورنمنت‌های مختلف فوتبال از سال 2024 از آنها مشورت بگیرد.

در همین راستا فیفا قرار است دو جلسه ویدئو کنفرانس برگزار کند و در آن از سرمربیان تیم‌های ملی هم دعوت به عمل آورده است. اولین جلسه فردا (سه‌شنبه) و دومین جلسه دو روز بعد (پنجشنبه) برگزار خواهد شد.

علاوه بر تناوب ادوار جام جهانی، یافتن راهکارهایی برای حفظ سلامتی بازیکنان و تعداد روزهای فیفا در تقویم سالانه فوتبال، دیگر موضوعات اصلی جلسات فیفا و سرمربیان تیم‌های ملی خواهد بود.

ونگر در این خصوص گفت: مشورت و همکاری سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال با توجه به جایگاه و نقشی که دارند، بسیار حیاتی است. فرصت‌هایی که ما برای تعامل و گردهمایی داریم بسیار نادر هستند، اما باید قدر آنها را بدانیم. این جلسات به همه ما برای حفظ جایگاه خارق‌العاده‌ای که فوتبال در دنیا دارد و جهانی‌تر کردن این رشته ورزشی کمک خواهد کرد.

6641