سنگ‌تمام آقای معمولی برای مهاجم مصری: صلاح بهترین بازیکن جهان است

سنگ‌تمام آقای معمولی برای مهاجم مصری: صلاح بهترین بازیکن جهان است

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی آلمانی ليورپول پس از برد پر گل امروز تیمش مقابل واتفورد با رسانه‌ها صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، یورگن کلوپ پس از کسب پیروزی پر گل پنج بر صفر برابر واتفورد، با خبرنگاران صحبت کرد که صحبت های او را در ادامه می خوانید:

درباره‌ بازی امروز

"خیلی خوب بود، شرایط پس از تعطیلات بازی‌ های ملی، همیشه فریبنده‌ است. پسرها باورنکردنی عمل کردند و بسیار مالکانه بازی کردیم و همه چیز خوب بود. فکر می‌ کنم برخی مواقع ۹۰ درصد مالکیّت را در اختیار داشتیم و بازی خوب و گل‌ های فوق‌ العاده ای مشاهده کردیم. گل‌ ها واقعاً عالی بودند. سطح انرژی، رفتار و شخصیت مناسبی ارائه کردیم و بچه‌ ها امروز کاملاً جدی بازی کردند. عملکرد امروز ما خارق‌ العاده و کاملاً شگفت‌ انگیز بودیم."

درباره واتفورد

"فکر کنم واتفورد ایده‌ هایی داشت اما به آن‌ ها اجازه‌ بازی کردن ندادیم و گل‌ ها واقعاً عالی به‌ ثمر رسیدند. شخصیت، رفتار و انرژی مضاعفی از خود نشان دادیم."

راجع‌ به محمد صلاح و گل او

"گل مو صلاح واقعاً استثنایی بود، او در حالتی به‌ سر می ‎‌برد که برای هر چیزی تلاش می‌ کند، امیدوارم این برای زمان طولانی ادامه داشته باشد. ما بدین صورت به بچه‌ ها نیاز داریم تا برای به دست آوردن رویاهایمان تلاش کنیم. چه‌ کسی در حال حاضر بهتر از اوست؟ هیچ‌ کس الآن بهتر از او نیست و این واضح است. او شخصیتی برتر داشته و همه‌ ما شاهد آن هستیم، نیازی نیست تا درباره‌ آن‌ چه مسی و رونالدو برای دنیا فوتبال خلق کرده‌ اند و احاطه شان صحبت کنیم، اما هم‌ اکنون او بهترین است. عملکرد امروزش بسیار خوب بود، پاس گل اول عالی و گل دوم هم به‌ طور ویژه‌ ای به‌ ثمر رسید. بیایید گل او را فراموش کنیم. بازی امروز صلاح کاملاً استثنایی بود، کاملاً خارق‌ العاده... اگر مو صلاح باشید، می‌ توانید این‌چنین گل بزنید، اعتماد به‌ نفس او دیوانه وار است، نمایشش در بازی عالی و گلی که به‌ ثمر رساند در سطح جهانی بود."

راجع‌ به بازی

"عملکرد امروز ما از ابتدا تا انتهای بازی عالی بود، زمانی‌ که نتیجه ۴ بر صفر دنبال می‌ شد به واتفورد اجازه‌ ابتکار عمل دادیم و من این را دوست نداشتم اما دیگر اشکالی ندارد."

راجع به گل‌ های بازی

"صدمین گل سادیو در پرمیرلیگ بدون هیچ ضربه‌ پنالتی؛ چه نمایشی از مو صلاح؛ سه گل از بابی؛ در مجموع بازیمان بسیار خوب بود و امروز خوشحالم."

مجددا درباره‌ صلاح

"شبیه لیونل‌ مسی به‌ نظر می‌ آید؟ او محمد‌ صلاح است. دیگر نمی‌ توان بازی او را نادیده گرفت، برای من مو صلاح بهترین بازیکن جهان است و من او را هر روز می بینم. اگر بخواهیم روراست باشیم، نمایش برجسته‌ ای در بازی داشت، مو برای ما بسیار حائز اهمیت است. گلی بسیار خاص بود اما اگر کمی به گذشته نگاهی بیاندازیم، مشابه آن را در خانه مقابل واتفورد به یاد می‌ آوریم، او قادر به انجام این کار است. من هر دو گل آخر صلاح را دوست دارم، حرکاتش مقابل منچستر سیتی بسیار پویا بود، قطعاً در این بازی هم همین‌ طور است. می‌ توانید نحوه‌ شادی تیم را مشاهده کنید، بسیار خاص و ویژه بود. قطعاً او یکی از بهترین‌ هاست و جای من نیست تا این موضوع را بیان کنم، برای من او بهترین است.

 لواندوفسکی، رونالدو، مسی، امباپه و کسانی‌ دیگر هم در این لیست جای می‌ گیرند اما برای الآن، محمد صلاح بهترین است. بازیکنی کاملاً حرفه‌ ای است و تمرین کردن را به‌ صورت تاکتیکی و فیزیکی دوست دارد، او واقعاً سطح حرفه‌ ای فوق‌ العاده ای دارد. مشکل کوچکی که داریم، این است که چندان زمان تمرین نداریم و عمدتاً فقط فرصت ریکاوری به دست می‌ آید. صلاح برای مدتی است که خود را در این سطح نگه داشته و در سنی قرار دارد که هنوز می‌ تواند پیشرفت کند، پاس ممتازی برای سادیو مانه فرستاد. پسرها همیشه در حال پیشرفت کردن هستند و او به ثبات نیز رسیده است. برای چهار یا پنج سال است که او همیشه حاضر و مهیّا بوده و باور نکردنی است. مو صلاح بهترین است. مسأله‌ بزرگی که راجع‌ به رونالدو و مسی وجود دارد، این است که هیچ‌ کس برای مدت‌ ها درباره‌ شان تردیدی نداشت، اکنون مو صلاح نیز این‌ جا قرار می‌ گیرد."

درباره‌ گل سادیو مانه

"چیزی که نباید فراموش شود این است که سادیو مانه صدمین گل خود در لیگ برتر را بدون پنالتی به‌ ثمر رساند که عددی ویژه محسوب می‌ شود و بایستی به آن افتخار کند، او بازیکنی در سطح جهانی است و واقعاً باورنکردنی، روز به‌ یاد ماندنی برایش خواهد بود."

درباره‌ بابی فیرمینو

"همه‌ ما برای بابی خوشحالیم و او بازیکنی باورنکردنی است و فضاها را به خوبی پیدا می‌ کند. بسیار خوب است که این گل ها را می‌ زند. برای ما بسیار مهم به شمار می‌ رود و واضح است من به این خاطر خوشحالم."

درباره‌ بازی‌ های آینده

"این هفته‌ ها بازی مقابل اتلتیکو و سپس منچستر یونایتد بسیار مهم هستند، به بیشتر از این فکر نمی‌ کنم. چهار بازی خارج از خانه چندان خوب نیست اما مجبور هستیم آن‌ ها را پشت سر بگذاریم. کسب اعتماد امروز بسیار مهم بود اما مقابل اتلتیکو بایستی جور دیگری بازی کنیم."

9404