کومان: لاپورتا از من حمایت می‌کند/ توان رقابت در لالیگا را داریم

کومان: لاپورتا از من حمایت می‌کند/ توان رقابت در لالیگا را داریم

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی بارسلونا پيش از مصاف فردای تیمش برابر والنسیا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه مارکا و سایر رسانه های اسپانیایی، رونالد کومان در نشست خبری قبل از بازی بارسلونا برابر والنسیا حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. صحبت های کومان را در ادامه می خوانید:

"با بازگشت مصدومان، از ترکیب خودم نسبت به قبل رضایت بیشتری دارم. مصدومیت ها همیشه وجود دارند ولی ما بدشانس بودیم. تقریبا تمامی مهاجمین مصدوم بودند. ما می توانیم رقابت کنیم تا لالیگا را به دست بیاوریم."

درباره‌ی گاوی؟

"علیرغم سن کم، او خود را نشان داده و می داند که چگونه باید بازی کند. او از فرصت هایی که من و لوئیس انریکه به او دادیم، خوب استفاده کرد. ما باید به دنبال تعادل در ترکیب باشیم."

درباره‌ی بوسکتس؟

"او عملکرد خوبی با اسپانیا داشت. ما می توانیم به او کمک کنیم اما تاکتیک های دو تیم، متفاوت است. باید به عنوان یک تیم پیشرفت کنید و این موضوع، به او هم کمک می کند."

درباره‌ی لنگلت؟

"او به دلایل فنی بازی نکرده؛ اگر چه احساس ناراحتی دارد و به صورت طبیعی تمرین نمی کند. او پسری جدی است و باید از فرصت های خود استفاده کند. هیچ انتقادی نسبت به حرفه ای بودن او ندارم. برای من، او یک الگو است."

درباره‌ی ادامه دادن با بارسلونا؟

"مردم درباره آینده من صحبت می کنند البته این در باشگاه بزرگی چون بارسلونا طبیعی است. این اولین بار نیست، سال قبل هم دفعات زیادی بود که درباره من صحبت می کردند. رئیس همه چیز را مشخص کرده و از من حمایت می کند؛ اما به هر حال یک سرمربی باید بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. نمی خواهم درباره گذشته صحبت کنم. می خواهم انرژی خودم را برای بازی های پیش رو بگذارم و روی احساساتم تمرکز نمی کنم. تلاش می کنم تا بهترین خودم را برای باشگاه ارائه بدهم."

درباره‌ی نیوکمپ؟

"استادیوم کاملا یا تا حدی پر خواهد بود؛ پس این نسبت به بازی های قبل متفاوت خواهد بود. بودن تماشاگران، کمکی به ما خواهد بود و به تیم قدرت می دهد. حمایت شدن از طرف هواداران، احساس خوبی است."

 درباره‌ی بازگشت بازیکنان؟

"برای ارائه بهترین عملکرد، باید تمامی بازیکنان خود را دراختیار داشته باشید اما برخی در بهترین موقعیت خود قرار ندارند. من می بینم تیم پیشرفت کرده است. همه می دانند که این یک بازی مهم خواهد بود."

درباره‌ی آنسو فاتی؟

"او هر روز بهتر می شود و فردا تصمیم می گیریم که از اول بازی کند یا خیر. او به زمان بیشتری بعد از ماه ها بازی نکردن نیاز دارد. او نمی تواند هر سه بازی این هفته را به میدان برود؛ باید به دنبال بهترین موقعیت بگردیم."

درباره‌ی پدری؟

"نظری درباره بند فسخ او ندارم چون من آن را تعیین نکردم اما این مهم است که بهترین ها را در باشگاه داشته باشیم. سرمربی تلاش می کند تا همه چیز را بهبود ببخشد اما نکته کلیدی، خود بازیکن است که چه شخصیتی دارد و به نصیحت های افراد با تجربه گوش می دهد. او وضعیت خود را به خوبی می داند."

درباره‌ی تقویم بازی ها؟

"چهارشنبه مهم ترین بازی ما نخواهد بود. لالیگا و لیگ قهرمانان همیشه متفاوت هستند اما فردا، فردا خواهد بود!"

 درباره‌ی دمبله؟

"او خیلی خوب کار می کند اما هنوز به زمان نیاز دارد. او تنها در قسمتی از تمرینات گروهی شرکت می کند پس هنوز به زمان نیاز دارد. نمی دانم آیا او می تواند به بازی مقابل رئال مادرید برسد یا خیر؛ نمی دانم. آینده و مسأله تمدید قرارداد او به باشگاه مربوط می شود."

 درباره‌ی سرخیو آگوئرو؟

"او بسیار پیشرفت کرده است. او 25 دقیقه در بازی دوستانه بازی کرد و عملکرد خوبی داشت اما هنوز از نظر فیزیکی کاملا آماده نیست که این با حضور در مسابقات به دست می آید. استعداد او مشخص است. او می تواند چیزهای زیادی به ما بدهد. بهترین چیز این است که او خوب است و با انجام دقایقی بازی بیشتر، بهتر هم خواهد شد؛ همانند اتفاقی که برای فاتی افتاد."

درباره‌ی لاپورتا؟

"سعی می کنم آرام باشم که این ساده نیست؛ چون مسائل زیادی وجود دارد اما باید این چیزها را کنترل کنید."

درباره‌ی بازی فردا؟

"انتظار یک بازی سخت را داریم، تیم های بوردالاس رقابتی هستند، باید در دفاع پیشرفت کنیم. ما در خانه بازی می کنیم و باید پیروز شویم چون این یک بازی مهم است."

9404