احتمال بالای حضور آلمان در گروه مرگ جام‌جهانی!/ مبنای فیفا در گروه‌بندی چیست؟

احتمال بالای حضور آلمان در گروه مرگ جام‌جهانی!/ مبنای فیفا در گروه‌بندی چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - ژرمن‌ ها به عنوان اولین تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسیدند اما چرا باز هم خطر حضور در گروه مرگ جام جهانی آن‌ ها را تهدید می‌ کند؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه کیکر چاپ آلمان، ژرمن‌ ها به عنوان اولین تیم جهان به رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کردند. در جریان بازی‌ های هفته هشتم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، آلمان در آخرین بازی خود تا بدین لحظه، با نتیجه پر گل چهار بر صفر در خانه مقدونیه شمالی به برتری رسید تا بلیت سفر به قطر را به عنوان اولین تیم رزرو کند؛ اما هنوز هم خطر یک قرعه سخت، ژرمن‌ ها را تهدید می‌ کند.

طبق این گزارش و بر اساس اطلاعات dpa، فیفا باز هم می‌ خواهد از رنکینگ خود برای سیدبندی استفاده کند. به جز قطر، هفت تیم برتر جهان به عنوان سرگروه انتخاب می‌ شوند و قطعا آلمان جزو آن‌ ها نخواهد بود.

بلژیک، برزیل، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آرژانتین و پرتغال در حال حاضر هفت تیم برتر جهان از نظر رنکینگ فیفا هستند. آلمان با این که تا سال ۲۰۱۷ در رتبه‌ های بالا قرار داشت، اکنون فقط چهاردهم است و پایین‌ تر از اسپانیا، مکزیک، دانمارک، هلند، آمریکا و اوروگوئه قرار گرفته است.

در صورتی که فیفا باقی سیدها را هم بر اساس رنکینگ خود رده‌ بندی کند، آلمان احتمالا در سید دوم قرار می‌ گیرد. این به آن معنی است که تقابل گروهی با برزیل، فرانسه، ایتالیا و آرژانتین (تمام هفت تیم) ممکن خواهد بود. البته ممکن است ژرمن‌ ها در گروه قطر میزبان قرار بگیرند و از این نظر خوش‌ شانس باشند! 

رده‌ بندی تیم‌ های ملی در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند تا فروردین) برای سیدبندی فیفا بسیار حائز اهمیت است. رده آلمان در آن رنکینگ همه چیز را مشخص خواهد کرد و انتظار می‌ رود آلمان تا چند رتبه دیگر هم پیشرفت کند. در هر حال، رسیدن به هفت تیم بالایی فیفا، برای مانشافت دور از ذهن نخواهد بود.

9404