دیدار رییس فدراسیون فوتبال و مدیر باشگاه شارلوا

دیدار رییس فدراسیون فوتبال و مدیر باشگاه شارلوا

پایگاه خبری فوتبالی - رییس فدراسیون فوتبال در ضیافت شام رییس سابق فدراسیون بلژیک و مدیر باشگاه شارلوا در بروکسل شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این جلسه شهاب الدین عزیزی خادم و مهدی بیات بر همکاری های مشترک تأکید کردند.

رییس فدراسیون فوتبال ایران بر استفاده از تجربیات فوتبال بلژیک به عنوان بهترین تیم رنکینگ فیفا تأکید کرد و گفت: پیشرفت فوتبال بلژیک در دو دهه گذشته تحسین برانگیز است و باید علاقه مندان بدانند چه مسیری طی شد که این کشور توانست به صدر رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، صعود کند. ما در فدراسیون فوتبال ایران در پی مدرن سازی فوتبال ملی و باشگاهی هستیم. در این راستا سعی می کنیم از تجارب گوناگون استفاده کنیم و از نیروی انسانی متخصص در این زمینه نیز بهره خواهیم گرفت.
 مهدی بیات نیز توجه فدراسیون فوتبال ایران به تمام تیم های ملی را تحسین کرد و گفت: آن چه از اتفاقات چند ماه گذشته فوتبال ایران می توان استنباط کرد این است که نگاهی توسعه خواهانه به فوتبال ایران حاکم شده و شاهد معماری نوینی در فوتبال کشور هستیم که قابل اندازه گیری است.

مهدی بیات تاکید کرد: من هم ایرانی هستم و برایم مهم است که کشورم بتواند در همه حوزه ها پیشرفت کند. به همین جهت آماده ایم تا از تمام امکانات موجود در فوتبال بلژیک و باشگاه شارلوا برای کمک به فوتبال ایران استفاده کنیم. البته این ظرفیت در سال های قبل نیز وجود داشت، اما علاقه ای از طرف فدراسیون های گذشته مبنی بر این همکاری نبود. امیدواریم در بحث آموزش، بازی های تدارکاتی و نیز برگزاری لیگ انتقال تجربه صورت گیرد و برای این موضوعات اعلام آمادگی می کنیم.
 بیات با تأکید بر این نکته که "در زمان ریاست بر فدراسیون بلژیک من نیز با همین مشکلات مواجه شدم" ادامه داد: تنها راه‌حل معضلات این چنینی کار و تلاش بیشتر است و قابل درک است که چنین شرایطی چقدر پیچیده  و دشوار به نظر می رسد. به همین منظور تا جایی که این امکان فراهم باشد در کنار فدراسیون فوتبال ایران هستیم و از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد تا این روند همکاری به شکل مثبتی ادامه پیدا کند.
 در پایان این ضیافت، توافق همکاری مشترک بین دو طرف، برای استفاده از مشاوران متخصص در حوزه های مورد بحث صورت پذیرفت.

1470