گزارش فنی/ از 2+7 به 3+4؛ پروسه استقلالی‌زدایی نیمکت‌ها

گزارش فنی/ از 2+7 به 3+4؛ پروسه استقلالی‌زدایی نیمکت‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- هفته‌های پایانی لیگ بیستم، یک نکته ویژه داشت: حضور انبوهی سرمربی استقلالی و منسوب به رنگ آبی.

به گزارش فوتبالی، فرهاد مجیدی، امیر قلعه‌نویی، مهدی رحمتی، محمود فکری، علیرضا اکبرپور، جواد نکونام، علیرضا منصوریان و یک درجه کمتر ساکت الهامی و فیروز کریمی.

 اما این فصل خبری از این کمیت عجیب و غریب نیست: 4 نفر فعلا نیمکتی ندارند و در ازای این خروجی تنها یک استقلالی وارد لیگ برتر شده است. با این وصف اما هنوز هم کفه ترازوی نیمکت‌های لیگ بیست‌و‌یکم به سود استقلال است با حضور 4 آبی درجه یک شامل مجیدی، قلعه‌نویی، منصوریان و عنایتی به علاوه 3 آبی درجه دو یعنی رسول خطیبی، ساکت الهامی و فیروز کریمی.

* مهدی رحمتی

  در اولین تجربه سرمربیگری‌اش، نتایج بدی روی نیمکت شهرخودرو نگرفت ولی مصاحبه‌هایی که در اواخر فصل علیه حمیداوی و بقیه کرد، در نهایت کار دستش داد تا جایی برای مهدی رحمتی در فصل بعد نباشد. شایعه‌های بسیاری درباره او مطرح شد؛ از حضور در خرم‌آباد برای هدایت خیبر تا رسیدن به نیمکت نفت مسجدسلیمان که هیچکدام فعلا رنگ واقعیت به خودش نگرفته است و رحمتی فعلا جایی در لیگ بعدی ندارد.

* محمود فکری

  تا همین یک ماه پیش، نامش به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان در فهرست لیگ بیست‌و‌یکم ثبت شده بود ولی بند عجیب «فسخ یک‌طرفه بدون غرامت در صورت 3 شکست پیاپی» را قبول نکرد تا لیگ بعدی را از دست بدهد. برای استقلالی‌ها شاید بهتر باشد که فکری روی نیمکتی بنشیند چون بیکاری! احتمالا باعث می‌شود او همچنان حضور فعالی در تمامی مصاحبه‌های کتبی و شفاهی داشته باشد و علیه همه حرف بزند.

* جواد نکونام

  اینکه سرمربی قهرمان جام حذفی با آن عملکرد درخشان (حداقل در بازی‌های خانگی)، جایی در فصل بعد نداشته باشد، از آن اتفاقات عجیبی است که شاید فقط در فوتبال ایران بیفتد. به نظر می رسد خیز نکونام برای رسیدن به نیمکت استقلال است اما حمایتی که بخشی از هواداران نوجوان و جوان استقلال از فرهاد مجیدی می‌کنند و هجمه‌ای که علیه جانشین او وجود دارد، باعث شده نکونام فعلا مانند نیم فصل دوم لیگ هجدهم استراحت را به همه چیزهای دیگر ترجیح بدهد. مجیدی تیمش را خودش بسته است و باید پاسخگوی نتایج تیمش در رقابتهای فصل آینده یعنی لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باشد.

* علیرضا اکبرپور

  چند هفته پایانی فصل را روی نیمکت ماشین‌سازی سپری کرد ولی نه خودش و نه تیمش، نتوانستند کار خاصی را برای جلوگیری از سقوط انجام بدهند و البته نمی‌شد هم کاری کرد و هر دو لیگ یکی شدند. ماشین در همان نیم فصل اول لیگ یکی شده بودند. اکبرپور با این وصف، شانس بسیار ناچیزی برای کار مجدد در لیگ برتر دارد مگراینکه با ماشین‌سازی در لیگ یک، یک معجزه را رقم بزند و بتواند با صعود، خودش را نشان بدهد.

* رضا عنایتی

  استقلالی جدید تاریخ لیگ برتر؛ همه‌کاره هوادار شاید در این فصل فقط نقش سرمربی تیم را داشته باشد. آقای گل تاریخ این بازی‌ها، تنها ورودی استقلالی به لیگ بیست‌و‌یکم است در برابر تعداد زیادی که نسبت به لیگ قبلی، این بازی‌ها را ترک کرده‌اند. تیم او با جنجال از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و تا امروز هم بحث فروش امتیازش مطرح است اما فعلا هوادار دارد بازیکن می گیرد تا حضورش در لیگ برتر قطعی باشد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی