یادداشت ویژه/ یک روز زندگی به عنوان هوادار استقلال؛ تراژیک و کابوس‌وار!

یادداشت ویژه/ یک روز زندگی به عنوان هوادار استقلال؛ تراژیک و کابوس‌وار!

پایگاه خبری فوتبالی- زندگی به عنوان یک هوادار استقلال در این روزها و سال‌ها، دل شیر می‌خواهد. باید خیلی قدرت و جرات داشته باشی که از زمین و زمان بر سر تیم محبوبت، انواع بلاها را بیاورند ولی همچنان صبح و ظهر و شب به فکر استقلال باشی. باید خیلی عاشق این تیم باشی که همچنان به آینده امیدوار بمانی. به عنوان مثال بهتر است یک روز زندگی یک هوادار استقلال را بررسی کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید. چهارشنبه، 24 شهریور برای استقلالی ها اینگونه گذشت:

* صبح: فریادشیران

به عنوان هوادار استقلال، صبح‌تان با دیدن مصاحبه ناصر فریادشیران، معاون اجرایی باشگاه شروع می‌شود. او در این گفت و گو به مجری برنامه فوتبال برتر تاخته و درود فرستاده بر جواد خیابانی و پیمان یوسفی. درنهایت هم با ادبیاتی که سایت منتشر کننده مصاحبه آن را سه نقطه گذاشته و سانسور کرده از تنبیه مجری در اولین رودررویی حرف زده و گفته بجنگ تا بجنگیم. فریادشیران 98 درصد معروفش را هم تصحیح کرده و گفته منظورش 90 درصد بوده. او به خسرو حیدری هم بابت انتقاد از مددی تاخته و دلیل حرف‌های شماره 2 را قول علی فتح‌الله زاده یا احتمالا علی خطیر را گفته می شود شانس مدیرعاملی دارند، برای حضور در هیات‌مدیره و آکادمی باشگاه اعلام کرده است! 

* ظهر: ملکیان  

 حوالی ظهر همان روز به عنوان یک هوادار استقلال می‌توانید مصاحبه رییس هیات مدیره باشگاه را بخوانید. از بررسی ادامه همکاری با مجیدی در هیات‌مدیره تا اینکه همه امکانات برای استقلال در دبی فراهم شده بود. از اینکه استقلال باید قهرمان جام حذفی می‌شد تا حمایت از مددی. از اعلام سایت‌های شرط‌بندی به عنوان منتقدان مدیریت باشگاه در فضای مجازی تا نظر فنی دادن درباره عملکرد فرشید اسماعیلی در فینال جام حذفی. از اتهام عجیب و قابل پیگرد قانونی بی‌اخلاقی‌های زیاد به اسماعیلی تا وعده حضور 2 عضو دیگر در هیات‌مدیره. در کل یعنی تکلیف کادرفنی استقلال هم هنوز معلوم نیست.

* شب: مددی

  شب برای یک هوادار استقلال با حرف‌های مدیرعامل همراه است. مددی به برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما رفته است تا حرفهایش را برند. مدیرعامل از بررسی نتایج استقلال و مجیدی برای رسیدن به نتیجه نهایی ماندن یا رفتن سرمربی می‌گوید تا به نوعی حرفهای ملکیان را تایید کند. از اینکه بعد از جذب قاسمی‌نژاد، از نظر هواداران استقلال، بهترین مدیرعامل ایران بود اما دوباره مورد فحاشی قرار گرفت. از بی‌ثباتی مجیدی تا اعلام نام سرمربی به عنوان راس قصه انتقال قایدی! او هم مثل ملکیان به اسماعیلی تاخت و اعلام کرد نظر مجیدی هم روی نماندن شماره 8 بوده و البته پرونده شکایتش از فرشید اسماعیلی را دوباره به جریان می اندازد. آقای مدیرعامل از مدافع چپ جدید استقلال هم نام برد: محمد دانشگر. درنهایت هم اسماعیلی را به دادگاه، غفوری را به کمیته انضباطی باشگاه، مظاهری را به کمیته تعیین وضعیت فرستاد و همه انتقادات را به لشکر مجازی مرتبط دانست.

* در طول روز: تبریزی، سربازی، پول

یک هوادار استقلال به جز این مصاحبه‌های آزاردهنده، نگرانی‌های دیگری هم در طول چهارشنبه داشت. پایان معافیت تحصیلی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که ممکن است آنها را از استقلال جدا کند؛ شکایت مرتضی تبریزی بابت عدم دریافت مطالباتش  که البته تا آخر وقت تکذیب شد و شوک احتمال حذف از لیگ قهرمانان فصل بعد به خاطر مجوز حرفه ای؛ قصه پول الشباب که 14 شهریور به باشگاه رسید ولی یک هفته بعد به حساب بازیکنان واریز شد که برای خودش داستانی است.

* برآیند روزانه: ترس قبل از خواب

  هوادار استقلال قبل از خواب، این روز تلخ را برای خودش تجزیه و تحلیل می‌کند و باز هم می ترسد؛ دو عضو جدید هیات مدیره، آرش کوشا و حسین شهریاری هستند؟ مگر استقلال، سایپاست؟ پدرخوانده های جوان احتمالا رقابت را از دیگر سیاسیون برای سیطره بر استقلال برده اند؟ دانشگر کی و کجا دفاع چپ بوده؟ چرا فریادشیران پیراهن نفت را آتش زد؟ خودش می گوید چون آن پیراهن تیم نفت تهران را قبول نداشت پیراهن را آتش زد وگرنه تعصب ویژه ای به نفت دارد! مجیدی نامه داده که اسماعیلی را نمی‌خواهد حالا که گفته می‌خواهد و تضمینش می کند، پس چرا الان به حرفش گوش داده نمی‌شود؟ اسکرین شاتهایش هم منتشر شده است! 

این مرتضی تبریزی شاکی همانی است که با لگد به جان کلمن افتاد؟ همانی که جلوی دروازه خالی ماشین‌سازی، توپ را به بیرون زد؟ همانی که تنها کار مفیدش برای استقلال هول دادن کنعانی‌زادگان در دربی بود؟ 90 درصد یعنی چند درصد؟ یعنی لیست مجیدی چند بازیکن داشته؟ اگر فقط شیمبا جذب نشده پس حردانی و سهرابیان با چه کسی مذاکره کردند؟ مجیدی که گفته مطهری و اسماعیلی را می‌خواهد پس چرا اولی آمده و دومی نیامده؟ ماجرای رایان تفضلی چه شد؟ مگر فرهاد نگفت او را می گیرد؟ چرا این بازیکن به استقلال نیامد؟ محمدحسین مرادمند که چکش برگشت خورده، بهتر نیست پولش را برای پرداخت این چک، پس‌انداز‌ کند تا در دبی به استراحت بپردازد؟ چت مجیدی با ملکیان و مددی چطور به دست اسماعیلی رسیده است؟ مظلومی در استقلال چکاره است؟ چرا کاری نمی‌کند؟ قصه مذاکره با جواد نکونام در لابی شمالی هتل اسپیناس پالاس درست است یا شایعه؟ مجیدی رنگ شروع لیگ را می‌بیند؟ خبر آمده که میلاد جهانی و روزبه چشمی با مجیدی به توافق رسیده‌اند، اگر او نباشد باز هم به استقلال می‌آیند؟ واقعا دولت عوض شده؟ نکند این حمید سجادی همان مسعود سلطانی‌فر است که بین‌شان اتفاق جان تراولتا و نیکلاس کیج فیلم «فیس‌آف» افتاده؟ چه چهارشنبه ای بوده چهارشنبه هفته قبل! هوادار استقلال سر آخر باید با قرص سیتالوپرام خوابش ببرد. اگر قوی تر از سیتالوپرام سراغ دارید، معرفی کنید...

یادداشت از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی