درس بزرگ یحیی گل محمدی به فرهاد مجیدی

درس بزرگ یحیی گل محمدی به فرهاد مجیدی

پایگاه خبری فوتبالی - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد اما استقلال با نمایش تهاجمی بهتر نتوانست راهی مرحله بعدی شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، پرسپولیس و استقلال هر دو به عنوان سرگروه پا به مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند اما این قرمزهای پایتخت بودند که به عنوان تنها نماینده ایران راهی مرحله یک چهارم پایانی شدند.

شاید برخی حریف استقلال را قوی تر از حریف پرسپولیس بدانند اما شاگردان یحیی در خانه حریف و در مقابل هواداران این تیم بازی کردند. بازی در زمین چمن مصنوعی کار را برای شاگردان یحیی سخت‌تر می‌کرد و پرسپولیس کار راحتی نداشت.

اگر آمار دو نماینده ایران را در این مرحله نگاه کنید این استقلال است که موقعیت‌های هجومی بیشتری را خلق کرد و ۵ شوت به چارچوب دروازه الهلال زد. جالب است بدانید الهلال فقط ۴ شوت در چارچوب دروازه استقلال زد که برابر با شوت‌های در چارچوب پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در این مرحله بود اما از این فرصت‌های اندک الهلال و پرسپولیس بیشترین استفاده را بردند و در دفاع هم قدرتمند ظاهر شدند.

تفاوت دو نماینده ایران در این مرحله دفاع بی نظم استقلال بود. تیمی که در حمله نمایش خوبی داشت ولی در دفاع باز هم دچار مشکل شد. در تیم گل محمدی با توجه به سابقه بازی یحیی در دفاع، شاگردانش دفاع منطقی دارند ولی استقلال فقط روی حمله تمرکز می‌کند هر چند در زدن ضربات نهایی مشکل دارد.

تیم گل محمدی در دفاع و حمله بالانس است اما هنوز مجیدی نتوانسته در دفاع، تیمش را نظم دهد و باید از یحیی درس درست دفاع کردن را بیاموزد.

استقلال نه تنها در سیستم دفاعی بلکه در تکینک دفاعی بازیکنانش هم دچار ضعف است و شاید اضافه شدن یک مربی با سابقه بازی در قلب دفاع بتواند به استقلال کمک زیادی کند و نقطه ضعف بزرگ این تیم برطرف شود.

1470